BMW 2. sērijas F22 pircēju ceļvedis

Jaunākais 2. sērijas BMW tikko ir sācis ražošanu, un tā iepriekšējā paaudze ir kļuvusi vēl nedaudz pieejamāka. Agrākais no šiem modeļiem datējams ar 2014. gadu, un amortizācijas līkne ir tikpat paredzama, cik stāvāka, tāpēc BMW 2. sērijas F22 (un augstas veiktspējas brālis F87 M2) ir kļuvis par vienu no labākajiem braukšanas prieku sagādājošajiem izdevīgajiem piedāvājumiem. Turklāt, kad 3. un 4. sērijas modeļi kļūst arvien uzpūstāki, BMW 2. sērijas F22 ir kļuvis par mūsdienīgu izvēli modernam sporta kupejam. Šajā rakstā mēs iedziļināmies BMW 2. sērijas F22 paaudzes modeļa pircēja rokasgrāmatā.

Dzinēja un veiktspējas opcijas

BMW M235i test drive las vegas images 99 750x500

BMW 2. sērijas F22 debitēja ar diviem dzinējiem: ar turbokompresoru darbināmu četru cilindru (N20) BMW 228i un ar turbokompresoru darbināmu rindu sešu cilindru (N55) BMW M235i. Abu dzinēju ražošanas cikls jau bija krietni pavirzījies uz priekšu, jo tie jau 2011. gadā bija atrodami transportlīdzekļos. To jauda ir attiecīgi 241 un 322 zirgspēki. Taču kļuva vēl labāk – pēc 2016. gada tie ieguva pilnīgi atšķirīgus spēka agregātus, kā arī lielākas emblēmas.

Jaunizveidotajam BMW 230i tika uzstādīts 248 zirgspēku B48, bet M240i ieguva tagad plaši izplatīto B58 dzinēju ar, visticamāk, pārāk zemu novērtētu jaudu – 335 zirgspēku. Tāpat kā lielākā daļa turbokompresoru dzinēju, tie abi ir ļoti atsaucīgi uz dažām izvēlētām modifikācijām. Visiem variantiem bija iespēja izvēlēties vai nu sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, vai arī atsaucīgu (un tagad jau pazīstamu) ZF radīto astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu.

2017 BMW M240i photo gallery 21 830x553

Arī 2. sērijas M versija gadu gaitā ir nedaudz mainījusies, taču viss sākās ar nedaudz pārveidotu N55 dzinēju – “to pašu” dzinēju, kas ir M235i. Tā jauda bija nedaudz lielāka – 365 zirgspēki, un tas ieguva papildu divsajūgu pārnesumkārbu, kas bija pārņemta no tā laika M3. M-DCT M2 ir nedaudz ātrāka un agresīvāka nekā ZF8, taču tā ir mazliet mazāk piemērota ikdienas braukšanai. M2 ar S55 dzinēju, kuru visvieglāk atšķirt pēc masīvajām bremzēm, agresīvākiem sēdekļiem un milzu oglekļa šķiedras balstiem zem motora pārsega, ar tādām pašām transmisijas izvēles iespējām spēj attīstīt 405 zirgspēkus.

Un, protams, virs tā ir BMW M2 CS ar tādu pašu spēka agregātu, bet nedaudz lielāku jaudu un vēl vairāk pēc pasūtījuma izgatavotu detaļu. Iespējams, ka, ja esat iegādājies M2 CS, jums nav bijis vajadzības lasīt šo pircēja rokasgrāmatu.

Aiz autovadītāja sēdekļa

Neraugoties uz neskaitāmajām spēka agregātu izvēles iespējām, visiem 2. sērijas automobiļiem ir viena kopīga iezīme – tie ir lieliski vadāmi automobiļi. Vieglākais 228i ar N20 aprīkots 228i sver gandrīz 3300 kg, kas, ņemot vērā mūsdienu standartus, nav ārkārtīgi smagi. Salīdzinājumam, 2022. gada M240xi sver 3800 kg. Un, lai gan jauda varētu mazliet maskēt jaunākā M240 svaru, tas joprojām ir tik veikls, ka to nevar aizstāt. Ar 228i un 230i F22 es atzīstu – lai iegūtu visaizraujošāko braukšanu, jūs gribēsiet ieguldīt vismaz labā balstiekārtā un labākās riepās. Un, vienkārši sakot, tie daudzās sacīkstēs neuzvarēs – tie būs “ātrāki, nekā es gaidīju”, bet nekad nebūs “pietiekami ātri”. Taču kā ikdienas autovadītājam un gadījuma nedēļas nogales kanjonu braucējam tie ir lieliski jau no kastes – un tieši tur tie spīd.

M235i un M240i ir ļoti ātri – 240i ar xDrive vai bez tās spēs no 0 līdz 100 paātrināties aptuveni 4 sekundēs. Turklāt tie visi ir lielākoties labi aprīkoti jau no rūpnīcas – tāpēc jums nebūs jāuztraucas par to, ka jūsu jautrais mazais sporta kupeja būs bez elektriski darbināmiem priekšējiem sēdekļiem, ja jums tas ir svarīgi. Piekare, bremzes un riteņi ir modernizēti jau no rūpnīcas, taču tam var nebūt nozīmes, ja jūs tik un tā plānojat tos mainīt. Kopumā F22 ar lielo dzinēju brauc ļoti līdzīgi kā 228i un 230i ar mazāku dzinēju un M-Sport aprīkojumu – tikai ar lielāku jaudu un nedaudz lielāku gabarītu. Izvēlaties prioritātes pēc saviem ieskatiem.

Ja esat gatavs maksāt, lai spēlētu, un jums ir nepieciešama visinteresantākā 2. sērija, jums būs nepieciešama M2. Automobilis ar N55 dzinēju joprojām ir ievērojama atkāpšanās no M235i, jo auto lielākoties ir no jauna radīts. Tas ir pakāpeniska pārmaiņa taisnē, būdams tikai nedaudz ātrāks taisnā līnijā. Taču BMW M elementi patiešām palīdzēs līkumos – ja jau iepriekš neplānojāt tos mainīt. M2 Competition un CS ar S55 dzinēju atkal paaugstina cenas, taču jūs ievērojami palielināt savu budžetu. Tie nodrošinās jums vislielāko veiktspēju gan komplektācijā, gan modificēti, un tiem ir viskomunikatīvākā un vislabāk noregulētā stūres iekārta, taču abi brauc daudz stingrāk un nav visdraudzīgākie ikdienas braukšanai.

Uz ko vērst uzmanību

Agrīnajiem N20 automobiļiem (228i) ir bēdīgi slavenā laika ķēdes un spriegotāja problēma. Izņemot to, mazajiem 2. sērijas dzinējiem nav daudz sistēmisku problēmu. Tipiskās BMW ar turbokompresoriem raksturīgās problēmas, visticamāk, ar laiku parādīsies arī B48, taču nekas nav neizbēgams un katastrofāls. Īpaši ar lielāku nobraukumu automašīnām pārbaudiet, vai nav ierasto BMW aizdomās turamo (eļļas un dzesēšanas šķidruma noplūdes, inžektori, sveces).

Aptuveni šajā laikā beidzās N55 modeļa ražošana, un gan N55, gan N55.M235i un M2 tas nodrošina viduvēju uzticamību. Tie cieš no briesmīgi konstruētās, trauslās plastmasas uzpildes caurules, kas neizbēgami sabojājas. Un vārstu pārsegiem ir tendence noplūst daudz vairāk nekā citiem dzinējiem. Arī ūdens sūkņi šeit ir bieži sastopami ar iespējamām kļūmēm. Patiesībā N55 nav nemaz tik neuzticams – tas vienkārši nav visizturīgākais no jūsu iespējām. Ja vēlaties iegādāties kādu no šiem dzinējiem, ļoti ieteicams pirms iegādes veikt pārbaudi.N55 automašīna – M235i vai M2. To vispārējā pieejamība un popularitāte entuziastu vidū padara visus N55 automobiļus par biežu modifikāciju – dažkārt apšaubāmas kvalitātes – izvēli. Tāpēc laba ideja varētu būt iegādāties viena vai divu īpašnieku oriģinālu.

PortālsS55 un B58 automobiļi līdz šim ir visuzticamākie automobiļi, turklāt daudziem no tiem vēl joprojām ir garantija. Lai gan ilgtermiņā es sagaidu, ka B58 piedzīvos daudz tādu pašu gadījuma rakstura kļūmju, kādas novēro vairums BMW ar turbokompresoru, pašlaik šeit nav par ko runāt. Pārbaudiet, vai nav modifikāciju un noplūžu; bet kopumā mazs nobraukumsB58 2. sērijas uzticamība. S55 automobiļi ir vēl labāki; izņemot kloķvārpstas rumbas problēmu, kas galvenokārt attiecas uz modificētiem automobiļiem, nav nevienas “kopīgas problēmas”, par kuru varētu runāt. Tomēr S55 automobiļu rezerves daļas dažkārt ir ievērojami dārgākas nekā to analogiem, kas nav M modeļi, tāpēc ņemiet vērā, ka šo automobiļu uzturēšanas izmaksas ārpus garantijas būs nedaudz lielākas.

Vai man vajadzētu to iegādāties?

Tā kā man piederēja gan N55, gan S55 automašīnas, varu personīgi apliecināt, ka katra no tām dara dažādas lietas labāk. N55 automobiļi ir īsti Šveices armijas naži – fantastiski ikdienas automobiļi, DIY meistaru sapņu piepildījums vai ceļojumu varoņi. Viss atkarīgs no paredzētā lietojuma un modifikācijām, ko izvēlaties veikt. S55 automobiļi ir rūdīti – ātri, jautri, bet nedaudz nepraktiski rīta braucienā uz darbu, ja izvairāties no bedrēm un citiem autovadītājiem. Tie jūs iesaistīs un sajutīsiet katru to M automobiļu mantojuma daļu. Visbeidzot, četru cilindru automobiļi ir ideāli piemēroti jautrai ikdienas gaitām bez pretenzijām kaut kur aizbraukt briesmīgi ātri. Tie var lepoties arī ar pieklājīgu uzticamību un ir jautrāki nekā gandrīz viss pārējais, kas pieejams attiecīgajā cenu kategorijā.

2. sērijas F22 un F87 modeļi noveco, un ir skaidrs, ka tie ir aizstājuši 3. sēriju kā sākumlīmeņa entuziastu BMW. Un kāpēc gan tiem tā nebūtu jādara? Mazāks svars, veiklība un lieliska vērtība ļauj tiem ieņemt tieši to vietu, kurā vēl pirms pieciem vai desmit gadiem atradās lietotie 3. sērijas automobiļi.

Neatkarīgi no jūsu budžeta vai gaumes, 2. sērija ir piemērota tieši jums – atrodiet to un izbaudiet!

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru