Pēdējā BMWBLOG podkāsta epizodē mēs ar Horatiu apspriedām atšķirības starp BMW 230i un BMW M240i – abiem jaunās 2. sērijas modeļiem ASV. Lai gan uz papīra M240i ir populārāks un aizraujošāks automobilis, mēs runājām par to, ka lētākais 230i modelis patiesībā varētu būt jautrāks braukšanas ziņā. Tas varētu izklausīties mazliet neprātīgi, ņemot vērā, ka 230i ir ievērojami mazāk jaudīgs un diezgan lēnāks. Tomēr, aplūkojot abus automobiļus, iespējams, ka tieši šim auto entuziasti dos priekšroku.
Vispirms aplūkosim abu automobiļu jaudu un veiktspēju. BMW M240i darbina 3,0 litru turbopūtes iekšdedzes sešcilindru dzinējs ar 382 ZS un 369 ZS griezes momentu, kas ir savienots tikai ar astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu un xDrive pilnpiedziņas sistēmu. Saskaņā ar BMW sniegto informāciju 0-100 mph ātrums ir 4,1 sekundes, kas ir iepriekšējā paaudzes M3 Competition ātrums.
No otras puses, BMW 230i izmanto niecīgu 2,0 litru turbo četru cilindru dzinēju ar 255 ZS un 295 ZS. Tas ir arī savienots ar astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu kā vienīgo pārnesumkārbas opciju. Galvenā atšķirība starp 230i un M240i ir tā, ka pirmajam ir aizmugurējo riteņu piedziņa. Tomēr drīzumā tiks piedāvāts arī xDrive pilnpiedziņas modelis. 230i ar mazāku jaudu no 0 līdz 60 mph paātrinās 5,5 sekundēs.
Piedziņas sistēmas priekšrocības
Tātad, ja šie parametri ir tādi, kādi tie ir, kāpēc jebkurš entuziasts izvēlētos BMW 230i, nevis tā jaudīgāko M Performance radinieku? Patiesībā ir vairāki iemesli. Viens no tiem ir tā piedziņa. Tas, ka ir pieejama aizmugurējo riteņu piedziņa, būtiski maina sajūtas. Vispirms, tas labprātāk griežas nekā M240i, kas ir patīkami īstiem Bimmeru faniem. Taču tas ir arī vieglāks, bez apgrūtinošām priekšējām piedziņas vārpstām vai tiltiem.
Turklāt priekšējās ritošās daļas trūkums automašīnai uzlabo vēl divas lietas. Viena no tām ir svara noņemšana virs priekšējās ass. Svara atšķirība starp xDrive un aizmugures piedziņas automašīnām rodas virs priekšējās ass, kas palīdz uzlabot pagriezienu uzņemšanu, stūres reakciju un stūres vadīšanas sajūtu. Pēdējo no šīm īpašībām uzlabo arī tas, ka nav priekšējos riteņus dzenošo asu.
Daudz jaudas lielākajai daļai
Ikvienam, kas ir nobažījies par 230i jaudu, nevajag uztraukties. Tā turbočetrinieks ir spēcīgs un patīkams dzinējs, kas ir viens no labākajiem 2,0 litru turbočetrinieku dzinējiem pārdošanā. Tas nodrošina lielu jaudu jebkurā apgriezienu diapazonā un pat nodrošina labu degvielas ekonomiju.
Turklāt ir ievērojami zemākas ieejas izmaksas. Lai arī M240i ir jaudīgs, tas ir par vairāk nekā 12 000 dolāru dārgāks nekā 230i. Ja rūpīgi izvēlaties opciju sarakstu, jūs varat iegādāties labi aprīkotu BMW 230i par summu, kas nepārsniedz 40 000 ASV dolāru. Pat par 36 000 ASV dolāru cenu 230i ir pienācīgi aprīkots un piedāvā neticamu vērtību sporta kupejām.
Bez šaubām, BMW M240i ir labāks veiktspējas automobilis. Tas ir ātrāks, spējīgāks un rada labāku troksni. Tomēr lētākais BMW 230i joprojām ir ātrs, tam ir labāka stūres iekārta, tas ir asāks pagriezienos, lētāks un ekonomiskāks degvielas patēriņš. Tāpēc tas patiesībā varētu būt labāks autovadītāja automobilis, ja jums svarīgāka ir veiklība un neliels svars, nevis veiktspēja taisnā līnijā.