Bijušais IIHS prezidents slavē savu 5. sērijas BMW pēc frontālas sadursmes ar citu BMW

Šis stāsts ne vienmēr ir par BMW, bet drīzāk par mūsdienu automobiļiem kopumā. Pēdējās desmitgadēs drošība ir krietni pavirzījusies uz priekšu, piemēram, pateicoties uzlabojumiem, kas panākti trieciena zonās. Sarežģītāki pasīvās drošības elementi un uzlabojumi konstrukcijas integritātes jomā ir izglābuši miljoniem dzīvību. Šim sarakstam var pievienot arī Adrianu Lundu, jo viņš izdzīvoja, lai stāstītu par to, kā viņš izdzīvoja frontālā sadursmē.

Ja viņa vārds jums nešķiet pazīstams, viņš ir bijušais Ceļu satiksmes drošības apdrošināšanas institūta un Ceļu satiksmes negadījumu datu institūta (Highway Loss Data Institute) prezidents. Lielāko daļu savas karjeras viņš strādāja, lai padarītu transportlīdzekļus drošākus avārijas gadījumā. Automašīnu drošība nav tikai drošības spilveni un drošības jostas, jo starp dzīvību un nāvi var atšķirties ļoti daudzi faktori.

Teikt, ka viņš izdzīvoja tikai laimes dēļ, būtu nepareizi, jo viņa 2020. gada BMW 540i izstrādē tika ieguldīts liels darbs. Pagājušā gada augustā, kad viņš bija ceļā uz Savannu Džordžijā, pa 95. starpštata autoceļu, braucot pa nepareizu ceļu, notika frontāls sadursme. Lunds brauca ar ātrumu aptuveni 60-65 mph, kamēr otrs transportlīdzeklis brauca ar ātrumu aptuveni 50 mph.

Ja negadījums būtu noticis pirms 10 gadiem, bijušais IIHS prezidents uzskata, ka viņš nebūtu izdzīvojis. Viņa BMW tika atzīts par 2020. gada IIHS Top Safety Pick, saņemot labus vērtējumus visos sešos triecienizturības testos. Lunds neatceras visu incidentu, taču viņš skaidro, ka avārijā bija kas vairāk nekā tikai šī frontālā sadursme.

Pēc diviem nākamajiem triecieniem viņš atceras, ka sēdēja automašīnā un karājās ar galvu uz leju. Avārijas glābšanas komandas steidzās uz negadījuma vietu, lai pārgrieztu drošības jostu un B statņus un izceltu Lundu no avarējušās 5. sērijas automašīnas. Pēc biedējošā bojājumu apjoma priekšpusē var spriest, ka frontālā sadursme bija nežēlīga.

Tomēr pēc tam, kad 540i pilnībā apstājās, bijušajam IIHS vadītājam joprojām bija vieta, kur izkustināt kājas. Lai gan viņam neizdevās izkļūt bez ievainojumiem, šeit viņš stāsta, kā tas notika. Viņš guva kājas sasitumu, saskrāpētu roku un nelielu smadzeņu satricinājumu. Turklāt viņa kakls joprojām laiku pa laikam sagādā problēmas. Tomēr viss varēja beigties daudz sliktāk, ja viņš būtu atradies vecākā automašīnā. Tā kā frontālajam sadursmei sekoja apgāšanās, izšķiroša nozīme bija jumta izturībai.

Otra autovadītāja gāja bojā pēc tam, kad viņu izmeta no automašīnas. Sakritības sakritības dēļ arī šī automašīna bija BMW, konkrēti, 2016. gada 228i. Tomēr sadursmes brīdī viņa nebija piesprādzējusies ar drošības jostu.

Avots: Ceļu satiksmes drošības apdrošināšanas institūts

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru