Otrās paaudzes BMW 5. sērijas modeļa maksimums ir M5 255 zirgspēki, taču šis E28 ir nedaudz jaudīgāks. Patiesībā tas ir ievērojami jaudīgāks. Matts ir lepns īpašnieks kādreiz nedaudz sarūsējušam sporta sedanam, kas nopirkts par 800 AUD. Tas ir 1985. gada modelis, ko sākotnēji darbināja 2,0 litru 2,0 litru motors, ko daži no jums pazīst ar M20B20 koda nosaukumu.
“Sākotnēji” šeit ir atslēgas vārds, jo motora nodalījumā tagad atrodas 2,5 litru agregāts no 3. sērijas E36. automašīnas. Spēka agregāts ir palielināts līdz trīs litru darba tilpumam, un tam ir pievienots turbokompresors. Visu aparatūru iebāzt iekšā prasīja daudz pielāgotu detaļu, taču galu galā viņam izdevās to paveikt.
Matta E28 ir pielāgotu un oriģināliekārtu detaļu sajaukums – no nerūsējošā tērauda izplūdes gāzu sistēmas līdz piecpakāpju ZF pārnesumkārbai no 328i modeļa. Viņš nomainīja oriģinālo pārnesumkārbu, jo tā nebūtu spējusi tikt galā ar ievērojami jaudīgāku dzinēju. Šim veiktspējas sedanam ir arī aizmugurējā daļa, kas pārņemta no 535i, ar spēcīgāku piedziņas vārpstu un vadības svirām.
Ujjjwal Rathore fotoattēli
E28 tagad ir ievērojami jaudīgāks
Kāds ir maģiskais skaitlis? Aptuveni 390 zirgspēki pie riteņiem, kas ir gandrīz 450 ZS pie kloķvārpstas. Tas ir krietns kāpums salīdzinājumā ar oriģinālo dzinēju, kura jauda bija mazāka par 130 ZS. Lai gan odometrs rāda vairāk nekā 210 000 kilometru (130 487 jūdzes), motors ir pilnīgi jauns. Līdz tam nenonāca bez kļūdām, jo iepriekšējais dzinējs pēc turbo uzlikšanas un automašīnas uzstādīšanas uz dinamometra eksplodēja.
YouTuber Fullboost filmētais E28 projekta automobilis joprojām ir izstrādes stadijā. Viņš ir pilnībā pārkrāsojis automašīnu un uzstādījis E34 izcelsmes salonu, kā arī veicis dažas pēcpārdošanas modifikācijas. Smagi pārveidotajai 5. sērijas automašīnai ir arī pneimatiskās balstiekārtas komplekts, un tā brauc uz pielāgotiem riteņiem, saglabājot 80. gadu stilu. Kopumā tas ir lieliski uzbūvēts gan izskata, gan zem tā esošās aparatūras ziņā.