BMW 5. sērijas E60 dubulto dzinēja darba tilpumu, nomainot to pret V10 motoru

Tas nav M5 E60. Tas var izskatīties kā piektās paaudzes 5. sērijas augstākā modeļa versija, taču tā ne vienmēr bija tāda. Tam zem motora pārsega ir jaudīgais V10, tomēr BMW sākotnēji šo automobili tā arī neizgatavoja. Patiesi, tas sākās kā vienkāršs piecnieks ar 2,5 litru dzinēju, pirms darba tilpums tika dubultots, izmantojot S85 modifikāciju.

Projekta idejas autors bija Malaizijas tūninga uzņēmums Conti JDM Auto. Var droši teikt, ka M5 E60 līdzinieks ar V10 pārveidi prasīja daudz darba. Tas kļuva iespējams tikai pēc tam, kad tika nopirkts JDM specifikas avarējis automobilis, kas bija burtiski sagriezts uz pusēm. Tehniķi no iznīcinātā automobiļa izgrieza visu, ko bija vērts glābt. Turklāt akumulators tika uzstādīts centrā, kur atradās rezerves riepa, gluži kā īstajā M5 E60.

Nav īsts M5 E60, bet ir iespaidīgi tuvu īstajam modelim

Projekta automašīna tika pilnībā pārkrāsota, un tai tika uzstādīts virsbūves komplekts, kas imitē īstu automašīnu. Tam ir arī smalks bagāžnieka vāka spoileris un četru izplūdes gāzu sistēma, lai apmānītu nepieredzējušu aci. Tāpat arī M zīmola tahometrs sasniedz 9000 apgriezienu minūtē, bet spidometrs rāda 330 km/h. Lai cik iespaidīga būtu uzmanība detaļām, īsta pērle neapšaubāmi ir 5,0 litru motors.

Vienīgais BMW jebkad izstrādātais V10 dzinējs S85B50 ar 500 zirgspēkiem un 520 ņūtonmetriem (384 jūdzēm) griezes momenta. Tam bija 8250 apgriezienu minūtē sarkanā līnija, un tas attīstīja 100 ZS uz litru, kas ir iespaidīgs sasniegums dabiski iesmidzinātam dzinējam. Šis E60 modelis varbūt nav īsts M5, taču tas ir diezgan tuvu īstajam. Pats par sevi saprotams, ka bija nepieciešams daudz pārinstalēt vadus, lai viss darbotos saskaņoti un uz mērinstrumentu paneļa neizkristalizētos brīdinājuma lampiņas.

Tas ir tīrs un caurcaurskatāms, līdz pat tam, ka kāds, kas neinteresējas par BMW, varētu būt kārdinājums teikt, ka tas ir īsts darījums.

Piezīme: Ieslēdziet subtitrus angļu valodā, izmantojot YouTube automātiskās tulkošanas funkciju.

Avots: Galeri Kereta / YouTube

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru