BMW i3 ražošana beidzas pēc deviņiem gadiem un 250 000 automobiļu saražošanas

Pēc deviņu gadu ražošanas Leipcigas rūpnīcā Leipcigā i3 modeļa (montāžas) līnija ir beigusies. Kopš elektriskā hečbeka ražošanas uzsākšanas 2013. gadā ir saražoti nedaudz vairāk nekā 250 000 eksemplāru, kas piegādāti vairāk nekā 74 valstīs visā pasaulē. BMW to dēvē par vislabāk pārdoto elektromobili premium kompakto automobiļu segmentā, taču paturēsim prātā, ka tas tika piedāvāts arī ar Motorrad nodaļas benzīna dzinēju, kas pagarina darbības diapazonu.

i3 ļāva BMW zīmolam piesaistīt jaunus klientus, īpaši modeļa pirmajos gados, kad vairāk nekā 80 % pircēju pārgāja no citiem autoražotājiem. Tā elektriskā piedziņa kalpoja par pamatu piektās paaudzes eDrive tehnoloģijai, kas tiek izmantota līdz pat šai dienai. Šis spēka agregāts tika pielāgots MINI Cooper SE, kas kļuva par Oksfordā bāzētās markas komerciāli ļoti veiksmīgu modeli.

BMW i3 14 830x553

Lai pienācīgi atzīmētu dīvainā hečbeka epilogu, BMW radīja i3s HomeRun Edition, kas pieejams tikai 10 automobiļu. Visiem ir pieejama Frozen krāsa no Individual kataloga, kas modelim ir pirmā šāda veida apdare. Šie automobiļi ir nokrāsoti Frozen Dark Grey vai Frozen Red II krāsā un brauc uz 20 collu dubultas formas riteņu diskiem. Salonā ierobežotas sērijas modelim ir Vernasca Dark Truffle ādas apdare apvienojumā ar ādai apvilktu instrumentu paneli.

Ņemot vērā īpašo statusu, BMW i3s HomeRun Edition ir labi aprīkots, sākot ar adaptīvajiem LED lukturiem un elektrisko jumta logu un beidzot ar apkārtējo apgaismojumu un Harman Kardon skaņas sistēmu. Visiem 10 automobiļiem ir kopīgs Carum Grey virsbūves apšuvums, bezvadu uzlāde, apsildāmi sēdekļi un pat signalizācija. Labumu klāstu papildina parkošanās distances kontrole ar atpakaļskata kameru, kā arī Comfort pakete un Driving Assistant Plus.

Lai gan i3 hečs vairs netiek ražots, šis nosaukums turpina pastāvēt Ķīnā, kur tas ir izmantots uz CLAR balstītam 3. sērijas sedanam ar garo riteņu bāzi un elektrisko piedziņu. Aizmugurējo riteņu piedziņas modeļa nosaukums ir i3 eDrive35L, un tas ir pirmais 3er modelis, kas var lepoties ar pneimatisko balstiekārtu, lai gan tikai aizmugurējai asij. Vēl šajā desmitgadē uz Neue Klasse platformas būs pieejams visā pasaulē i3 Sedans (un Touring).

Avots: BMW

BMW i3 1

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru