2023. gada BMW iX M60 ar 611 ZS un vairāk nekā 350 jūdžu nobraukumu

Pēc mēnešiem ilgušiem baumu baumiem BMW beidzot apstiprināja plānus par iX M60, kad šī mēneša sākumā paziņoja, ka augstas veiktspējas elektriskais SUV tiks izstādīts izstādē CES Lasvegasā. Tehniskās specifikācijas tobrīd netika izpaustas, taču mēs visi pieņēmām, ka tas viegli pārspēs xDrive50 ar tā 516 zirgspēkiem, kas nodrošina sprintu līdz 62 mph (100 km/h) 4,6 sekundēs vai 4,4 sekundēs no 0 līdz 60 mph (96 km/h).

Izskatās, ka mums nebūs jāgaida līdz 2022. gada janvārim, lai uzzinātu tehniskās specifikācijas, jo jaunā Automotive News Europe ziņojuma mērķis ir noskaidrot, ko iX M60 piedāvās. Respektablais izdevums min, ka flagmaņa versijā esot paredzēts uzstādīt 611 ZS jeb par 95 ZS vairāk nekā xDrive50. BMW pagaidām šo baumu nav apstiprinājis, taču iepriekš tika ziņots, ka, visticamāk, top iX modelī parādīsies 600 ZS.

Papildu elektriskais dzinējs acīmredzot samazinās septiņas sekundes desmitdaļas no sprinta līdz 62 mph (100 km/h), kas aizņems tikai 3,9 sekundes, tādējādi pilnībā pielīdzinot i4 M50. Līdzīgi kā tas ir ar elektrisko gran tourer ASV specifikācijā, no 0 līdz 60 mph (96 km/h) vajadzētu aizņemt tikai 3,7 sekundes.

bmw ix fito zils 55 830x553

Griezes momenta rādītāju ANE neminēja, taču var droši apgalvot, ka tas būs lielāks nekā jau tā dāsnais iX xDrive50 765 ņūtonmetru (564 mārciņu pēdas) rādītājs. Tajā pašā ziņojumā minēts, ka pikantā M60 maksimālais nobraukums būs 357 jūdzes (575 kilometri) – šis rādītājs, visticamāk, aprēķināts, pamatojoties uz WLTP ciklu.

Salīdzinājumam: xDrive40 var nobraukt līdz 264 jūdzēm (425 km) pēc WLTP, savukārt xDrive50 var nobraukt līdz pat 391 jūdzēm (630 km). Pēdējais no minētajiem modeļiem to panāk, nomainot 76,6 kWh akumulatoru uz lielāku 111,5 kWh akumulatoru. Loģika liek domāt, ka arī M60 būs lielāka baterija, kā arī divi motori un pilnpiedziņa, tāpat kā abiem zemākajiem apdares līmeņiem.

Lai gan par cenu vēl nekas nav zināms, BMW otrais elektriskais M automobilis pēc i4 M50 būs ievērojami dārgāks nekā iX xDrive50. Pēdējais Vācijā tiek pārdots par 100 000 eiro, bet ASV tas maksās vismaz 83 200 ASV dolāru.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru