Vai BMW vajadzētu uztraukties par jauno Rivian R1S?

BMW iX šobrīd nav daudz dabisku konkurentu. Audi e-tron un Tesla Model X ir pārāk veci un tiem trūkst iX augstākās kvalitātes. Mercedes-Benz EQE SUV vēl nav pieejams. Cadillac Lyriq būs visbīstamākais konkurents, un tam vajadzētu nobiedēt BMW vadītājus, taču zīmola lojālisti to, visticamāk, neņems vērā. Tomēr ir viens nākamais SUV, par kuru BMW vajadzētu nopietni uztraukties – Rivian R1S.

Rivian R1S ir Rivian R1T pikapa SUV versija. Lai gan mēs vēl neesam braukuši ar R1T, mēs pazīstam vairākus cilvēkus, kas to ir darījuši, un par to vēl neesam dzirdējuši nevienu sliktu vārdu. Patiesībā tas šķiet diezgan revolucionārs. Tomēr, tā kā R1T ir pikaps, tas nav konkurents, par kuru BMW būtu jāuztraucas. Taču R1S ir apvidus automobilis, kas ir ļoti līdzīgs iX (R1S ir par dažiem centimetriem garāks, platāks un augstāks), tam ir vēl lielāks diapazons, daudz lielāka jauda un arī cena ir līdzīga.

Godīgi sakot, aplūkojot abus transportlīdzekļus uz papīra, es neredzu daudz iemeslu, kāpēc izvēlēties BMW. Rivian ir nedaudz lielāks, tajā ir vairāk vietas salonā, daudz lielāka jauda (835 zirgspēki un 908 ZS griezes moments), tas ātrāk spēj sasniegt 60 km/h, tam ir par dažiem kilometriem lielāks nobraukums, tas izskatās labāk, tas ir daudz labāks par iX bezceļu auto un maksā aptuveni tikpat. Objektīvi raugoties, iX nav daudz priekšrocību salīdzinājumā ar R1S. Lai gan es piešķiršu iX pāris.

Rivian R1S 3 830x499

Pirmkārt, iX ir jauks interjers. Es vēl neesmu sēdējis nevienā Rivian automašīnā, taču, lai gan esmu dzirdējis labas atsauksmes par tās salonu, iX dizains ir daudz interesantāks. Rivian izskatās lieliski, nesaprotiet mani nepareizi, bet iX ir greznāks, premium klases un aizraujošāks interjers. Es nevaru komentēt kvalitāti, ergonomiku vai tehnoloģijas, jo neesmu testējis Rivian, taču iX dizains varētu piesaistīt tradicionālāko premium klases automobiļu klientus.

Otra iX priekšrocība ir tā dīleru tīkls. Līdz šim Rivian ir bijis grūti izpildīt ražošanas prasības, kas nav nekas neparasts jaunam zīmolam, tāpēc es tam nesodīšu, bet BMW to dara daudz labāk, un tā dīleru tīkls ir plašs. Ja jums rodas problēmas ar BMW, tuvumā ir dīleris ar pieejamām rezerves daļām, kas ātri novērsīs jebkuru problēmu.

Nebraucot ar Rivian R1S, es nevaru teikt, ka tas ir homerun uzvara pār BMW iX. Tomēr cilvēki, kurus mēs pazīstam un cienām, šķiet, uzskata, ka tas ir sensacionāli braucams, un tam noteikti piemīt tāda spēle uz papīra, ka iX šķiet mazliet bezjēdzīgs. Tāpēc, lai gan mums būs jāsaņem abi automobiļi viens pret otru, lai redzētu, kurš ir labāks, viens ir skaidrs: Rivian R1S būs liela problēma visiem tradicionālajiem premium klases zīmoliem, kas ražo elektriskos SUV.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru