Norvēģija ir bijusi priekšgalā elektromobiļu ieviešanas jomā jau kopš elektromobiļu ieviešanas pirmsākumiem. Skaistā Skandināvijas valsts ir ātri ieviesusi elektromobiļus, un tai ir vislielākais pārdoto elektromobiļu īpatsvars starp visām pasaules valstīm. Tāpēc nav pārsteigums, ka BMW iX jau tagad labi pārdod Norvēģijā, kur tas bija trešais vislabāk pārdotais elektromobilis 2022. gada janvārī.
Pirmkārt, šokējošs ir elektromobiļu pārdošanas īpatsvars Norvēģijā, kur no 7 959 janvārī pārdotajiem jaunajiem automobiļiem 6 659 bija elektriskie. Tas ir 83,7 % no visiem pagājušajā mēnesī pārdotajiem jaunajiem automobiļiem, kas pierāda, ka norvēģi ir vismīlošākie elektromobiļu lietotāji pasaulē. No 6 659 elektromobiļiem, kas pagājušajā mēnesī tika pārdoti Norvēģijā, 444 no tiem bija BMW iX. Ņemot vērā to, cik jauns un dārgs ir iX, tās ir lieliskas ziņas BMW.
Vienīgie divi elektromobiļi, kas Norvēģijā tika pārdoti vairāk nekā BMW iX, bija Hyundai Ioniq 5 un Audi Q4 e-tron, kuri abi ir lētāki par iX. Lai gan Norvēģija ne vienmēr ir labākais EV popularitātes rādītājs, jo tur populāri ir visi EV, šķiet, ka iX smieklīgais izskats pircējus nav pārāk nomācis. Mēs domājam, ka iX labi pārdosies arī citur pasaulē, jo tā fantastiskais interjers, interesantās tehnoloģijas un iespaidīgā piedziņa noteikti iekaros dažus klientus.
Šobrīd BMW iX tiek piedāvāts tikai divās versijās: xDrive40 un xDrive50. Pirmajam modelim ir mazāka baterija (76,6 kWh) un mazāks nobraukums (260 jūdzes), bet otrajam – lielāka baterija (111,5 kWh) un lielāks nobraukums (310 jūdzes). Gaidāms arī augstas veiktspējas modelis – BMW iX M60, kura jauda būs 610 zirgspēku un pārsteidzošais griezes moments – 811 ZS, taču tas vēl nav pārdošanā.
Iepriecinoši ir redzēt, ka BMW iX pārdošanas rādītājus sāk labi, pat ja tas notiek Norvēģijā, kur lielākā daļa elektromobiļu tiek labi pārdoti. Būs interesanti vērot, kā iX tiks pārdots EV mazāk draudzīgās valstīs, piemēram, ASV, taču BMW izskatās labi.