Pēdējā laikā viens no biežāk uzdotajiem jautājumiem, ko esam saņēmuši, ir par BMW iX xDrive40. Sākuma līmeņa iX krosovers tika prezentēts sabiedrībai kopā ar iX xDrive50, taču tā izplatība katrā tirgū būs atšķirīga. Piemēram, ASV tirgus savos 2022. gada plānos iX xDrive40 nav iekļauts, tāpēc pagaidām mēs saņemsim tikai vidējo modeli – iX 50 – un gaidāmo iX M60, ko tūnēs M nodaļa.
Pirms dažiem mēnešiem sarunā ar BMW of North America mēs uzzinājām, ka, lai gan iX xDrive40 nav plānots piedāvāt Ziemeļamerikas tirgū nākamgad, nākotnē plāni varētu mainīties. BMW atturējās paskaidrot šāda lēmuma iemeslus, taču mēs uzskatām, ka BMW iX xDrive50 tiek uzskatīts par iX modeļu līnijas saldo punktu. Tas piedāvā diapazonu, kas ir salīdzināms ar citiem elektriskajiem krosoveriem šajā segmentā, un tā cena ir konkurētspējīga.
Protams, tas nemazina iX xDrive40 priekšrocības. BMW iX xDrive40 izmanto mazāku akumulatoru, salīdzinot ar iX 50i: 76,6 kWh akumulators (71,0 kWh neto izmantojamais) pret 111,5 kWh. WLTP diapazons ir aptuveni 260 jūdzes (418 km). EPA vērtējums nav norādīts, taču iX xDrive50 ir: 305 līdz 324 jūdzes atkarībā no riepu izvēles. Tātad daudziem klientiem šis diapazons ir īstais punkts. Vismazāk jaudīgā iX klāsta versija iztiek ar kopējo jaudu līdz 322 ZS un 465 ZS griezes momentu, ko nodrošina divi elektromotori (pa vienam katrai asij). Ar šādu konfigurāciju smagais EV SUV joprojām var braukt diezgan ātri, jo sprintam no 0 līdz 62 mph ir nepieciešamas tikai 6,1 sekundes.
Ja BMW iX xDrive40 nonāktu Amerikas Savienotajās Valstīs, tā cena būtu atbilstoša tirgum un iX modeļu klāstam. Modeļa iX 50 ražotāja noteiktā cena sākas no 83 200 ASV dolāriem plus 995 ASV dolāri par galamērķi, tāpēc sākumlīmeņa iX noteikti varētu pārdot 70 000 ASV dolāru robežās. Salīdzinājumam: ļoti populārā X5 xDrive45 plug-in hibrīda cena sākas no 63 700 ASV dolāriem. Audi e-tron ar elektrisko piedziņu nobrauc 222 jūdzes, un tā cena ir 67 000 USD.
Paredzams, ka nākamo gadu laikā elektrisko krosoveru sākumlīmeņa tirgus pieaugs, tāpēc var pieņemt, ka BMW of North America varētu pārskatīt savus plānus par pieejamāku elektrisko SUV ieviešanu savā tirgū. Daudziem pilsētas autovadītājiem BMW iX xDrive40 joprojām nodrošinātu lielu elektrisko diapazonu, vienlaikus nodrošinot SUV līdzīgu pieredzi un pilnpiedziņas komponenti. Un, ja apkārt ir labi attīstīta uzlādes infrastruktūra vai ja jūs varat uzlādēt mājās, tad kopējais diapazons kļūst mazāk svarīgs.