Foto salīdzinājums: BMW iX M60 un BMW X5 M – elektriskais un iekšdedzes dzinējs

Tagad, kad BMW iX M60 ir pieejams, bavārijas ražotāji piedāvā divus līdzīga izmēra, līdzīgas cenas un līdzīgas veiktspējas SUV – gan iX M60, gan BMW X5 M. Specifikāciju tabulā abi var būt līdzīgi, taču realitātē abi SUV nevar būt atšķirīgāki. Viens no tiem ir pilnībā elektrisks, bet otrs izmanto vecās paaudzes V8 dzinēju. Viens ir veidots uz īpaši pielāgotas elektriskās arhitektūras, bet otram ir kopīga platforma ar daudziem citiem BMW automobiļiem. Vissvarīgākais, kas šajā rakstā tiks minēts, ir tas, ka viens izskatās kā jautrs, augsto tehnoloģiju un futūristisks SUV, bet otrs – kā tradicionāls BMW.

Atzīsim, ka izskats būs ļoti svarīgs faktors, lai pircēji iegādātos BMW iX M60 vai BMW X5 M. Cena nebūs pārāk svarīgs faktors, jo abu modeļu sākumcena ir aptuveni vienāda – 105 000 ASV dolāru. Arī jauda un veiktspēja nebūs noteicošais faktors, jo iX M jauda ir 610 zirgspēki, bet BMW X5 M Competition – 617 zirgspēki, un abi automobiļi 60 mph sasniedz trīs sekunžu intervālā.

Tātad divi galvenie lēmuma pieņemšanas faktori būs spēka agregāta tips un dizains. Lai gan, tā kā mēs nevaram runāt par spēka piedziņas sajūtām, jo vēl neesam braukuši ar iX M60, mēs varam runāt par to dizainu. Tāpēc aplūkosim, kā katrs no automobiļiem izskatās, un noskaidrosim, kurš ir labākais.

Režģa izslēgšana

BMW iX M60 vs BMW X5 M 2 of 4 830x830

Nav šaubu, ka BMW iX M60 priekšējā zobgalvotā režģa dēļ daži pircēji būs atgrūsti. Ja var spriest pēc mūsu komentāru sadaļas, BMW iX priekšpuse ir viens no lielākajiem 20. un 21. gadsimta zvērības darbiem. Kamēr BMW X5 M ir daudz tradicionālāka priekšpuse, kas ir daudz vairāk iecienīta. Patiesībā es neiebilstu pret iX, tas ir vienīgais milzīgais grillētais bimmers, kura izskats man nav naidīgs, bet man pašam tomēr vairāk patīk X5 M.

Manuprāt, iX ir dažas interesantas idejas, piemēram, sensoru paneļi radiatora režģī, pašatjaunojošais radiatora režģa materiāls, elegantie priekšējie lukturi un pat mazgāšanas šķidruma uzpildes vāciņš zem BMW Roundel. Taču režģis ir pārāk neuzkrītošs. Savukārt X5 M ir vienkārši klasiski izskatīgs BMW ar agresīvu, M automašīnai atbilstošu stilu.

Sānu profils

BMW iX M60 vs BMW X5 M 4 of 4 830x830

Es domāju, ka BMW iX šeit cīnās pretī, un es zinu, ka būs daži argumenti no komentētājiem. BMW iX proporcijas ir patiešām labas – sportiska, bet ne pārāk dramatiska jumta līnija, viegli izliektas riteņu arkas, augsti logi un īsas pārkares.

Lai gan X5 M no sāniem izskatās labi, tas ir tipisks un garlaicīgs, savukārt BMW iX izskatās jautrs un jauns. iX D-veida slieksnis atgādina BMW i3, kas liecina par tā elektrisko mantojumu, tā vienā līmenī iestrādātie durvju rokturi izskatās glīti, tā kvadrātveida spārnu atloki ir forši, un resnie riteņi labi aizpilda to arkas. X5 M saplūdīs ar BMW SUV automobiļu jūru, bet iX M60 izceļas, un tāpēc tas uzvar profila testā.

Labāks dibens?

Sauciet mani par ķeceri, bet man patiesībā BMW iX M60 no aizmugures patīk labāk nekā X5 M, to pašu iemeslu dēļ, kas attiecas uz to profiliem. BMW X5 M no aizmugures ir labi izskatīgs automobilis ar nevainojamu stilu un dažiem nelieliem M nodaļas elementiem. Tomēr BMW iX M60 no aizmugures izskatās svaigs un jauns. Tā slaidie aizmugurējie lukturi, jaukie muskuļotie aizmugurējie šķēlumi un aizmugurējā bampera atloki, kas it kā imitē vietu, zem kuras agrāk atradās izpūtēju uzgaļi. Tas izskatās sportiski, neraugoties uz to, ka aizmugurē nav izplūdes atveres vai aizmugurējā difuzora. X5 M ir foršs, taču bez četriem izpūtējiem tas izskatās tāpat kā visi pārējie BMW SUV, kas brauc pa ceļiem.

Iekšpusē: Sportists pret luksusa klases automašīnu

Vislielākais pārmetums par BMW iX M60 dizainu ir tā interjers. Neskatoties uz to, ka tas ir M Performance versija, tajā nav burtiski nekā, kas to atšķirtu no standarta brāļiem un māsām. Tā sēdekļi ir tādi paši, stūre ir tāda pati, instrumentu panelis ir tāds pats, un durvju paneļu dizains ir tāds pats. Tas ir identisks. Tomēr tas tomēr izskatās daudz interesantāk nekā X5 M “sīkfailveida” BMW salons, un tas ir gan greznāks, gan izgatavots no labākiem materiāliem.

Tomēr, ja vēlaties sportisku interjeru, X5 M ir pārāks par iX M60. X5 M salonā ir oglekļa šķiedras apdare, sarkanas šuves, sportiskāks stūres rats un – vissvarīgākais – pilnīgi jauni sēdekļi. X5 M sēdekļi ir biezi, atbalstoši, ar spēcīgiem polsterējumiem un skaistu stilu. Lai gan iX sēdekļi ir jauki, tiem nav X5 M sānu atbalsta un sportiskā stila. Lai gan, manuprāt, iX M60 interjers izskatās labāk, manuprāt, viens no priekšzīmēm, kādēļ ir iegādāts augstas veiktspējas apvidus automobilis, ir sajusties sportiski, atrodoties iekšpusē, un X5 M to dara labāk, tāpēc tas uzvar interjera testā.

Secinājums

Kad viss ir pateikts un izdarīts, man vairāk patīk BMW iX M60 izskats, taču es varu saprast, kāpēc kāds varētu dot priekšroku X5 M. iX M60 ir klusāks, vienkāršāks, gludāks un modernāks, savukārt X5 M ir kliedzošāks, agresīvāks un arī tradicionālāks. Tātad, ja jums vairāk patīk modernāka, minimālisma izskata automašīnas, iX M60 ir domāts tieši jums, bet, ja jums vairāk patīk tradicionālāka izskata, sportiskāki automobiļi, X5 M ir tas īstais.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru