Foto salīdzinājums: BMW iX M60 un Tesla Model X

Kad BMW iX M60 nonāks tirgū, tas tiks salīdzināts ar vienu automašīnu vairāk nekā ar jebkuru citu – Tesla Model X. Protams, Tesla, kas ir vispazīstamākais elektromobiļu zīmols, ir zīmols, pēc kura mērojas visi citi elektromobiļi, un tās Model X ir vispazīstamākais elektriskais SUV. Tas ir arī visātrākais šobrīd tirgū pieejamais elektriskais SUV, tāpēc tas ir dabisks iX M60 konkurents.

Šobrīd ir tikai divi Modeļa X varianti, kurus var iegādāties. Viens no tiem ir standarta automašīna, bet otrs – Plaid. Pēdējais no tiem ir slavenāks, bet, tā kā tam ir vairāk nekā 1000 zirgspēku, mēs salīdzināsim iX M60 ar standarta automobili. Tomēr Tesla nereklamē, cik liela ir standarta Model X jauda, tā tikai norāda, ka tas spēj no 0 līdz 60 mph paātrināties 3,8 sekundēs. Tiek apgalvots, ka iX M60 šo pašu sprintu veic 3,6 sekundēs, tātad tas ir pietiekami tuvu.

Acīmredzot mēs nesalīdzināsim to veiktspēju, jo iX M60 vēl nav izlaists, tāpēc mēs to vēl nevaram pārbaudīt. Tā vietā mēs salīdzināsim to izskatu, jo stils un interjera dizains klientiem būs gandrīz tikpat svarīgs kā diapazons un veiktspēja. Tāpēc aplūkosim, kurš automobilis ir vieglāk uztverams.

Daudziem klientiem šis būs salīdzinājums par to, kurš no automobiļiem ir vismazāk kaitīgs acīm, jo neviens no tiem nav plaši iecienīts. Patiesībā abi automobiļi tiek kritizēti par to dizainu ļoti atšķirīgu iemeslu dēļ. Tāpēc vienkārši ieskatīsimies un noskaidrosim, uz kuru no tiem vismazāk sāp skatiens.

Grille vai nē – tāds ir jautājums

BMW iX M60 vs Tesla Model X 3 of 4 830x830

Priekšpusē BMW iX ir milzīgs, pretrunīgi vērtēts “režģis”, daži plāni priekšējie lukturi un pāris priekšējās gaisa ieplūdes atveres akumulatoru dzesēšanai. Tomēr, neskaitot masīvo priekšējo režģa paneli, iX ir diezgan smalka izskata automobilis. Tesla Model X, no otras puses, ir pavisam necila. Tam ir tikpat daudz virsbūves līniju, rievu un leņķu kā olai. Priekšējā režģa nav ne vārda, priekšējie lukturi ir tikpat vienkārši, cik vien iespējams, un nav nekādu interesantu apgaismojuma elementu. Tam ir nelielas ūsas ap logotipu, bet tas ir viss. Lai gan BMW iX nav nekāds supermodelis, tas vismaz sniedz jums kaut ko, uz ko paskatīties. Tas uzvar priekšpusē.

Gludi silueti

BMW iX M60 vs Tesla Model X 1 of 4 830x830

Aplūkojiet abas automašīnas no BMW iX M60 ir nepārprotami labāk izskatās automašīna. Es jūtos kā BMW homers, sakot šādas lietas, bet Model X ir apgāztas kanoe siluets. Vienkārši iX dizainā nav nekā interesanta vai īpaša. Varbūt tas ir aerodinamikas dēļ, bet tas tomēr ir neglīts. iX izskatās muskuļotāks, tam ir vairāk virsbūves līniju, skaistāki riteņi un sportiskāka forma. Par Model X nav daudz ko teikt, izņemot to, ka tas izskatās tikpat interesanti kā aploksne, kas pildīta ar aploksnēm.

Lieli sēžamvieta

Tesla Model X ir ļoti augsta aizmugure automobilim ar tik slīpu aizmugurējo jumta līniju. Tā ir nevainojama, taču neticami nenosakāma aizmugurējā daļa. Aizmugurējie lukturi nav neglīti, tie vienkārši ir tur, un pārējā aizmugurējā daļa ir tāda kā vaniļa. Ne jau tāpēc, ka iX aizmugurē izskatās kā F-Type, taču tas ir nedaudz interesantāks nekā Model X. Tā tievās aizmugurējās gaismas ir glītas un modernas, redzami muskuļotie aizmugurējie pakaļējie šķēlumi, un tam ir nelieli bampera uzplaiksnījumi tur, kur parasti būtu izplūdes caurules, tāpēc tas izskatās sportiskāks nekā Model X. Tāpēc šeit tas uzvar.

Kabīnes drudzis

Šī ir visvieglāk salīdzināmā kategorija. Modelim X varētu būt viens no vismazāk patīkamākajiem interjeriem šajā nozarē. Masīvais skārienekrāns, kas dominē paneļa panelī, atsevišķi izskatās labi, taču tas, ka tajā ir iebūvēta ikviena vadības ierīce, tostarp pat spoguļu un tīrītāju regulēšana, nav pārāk lietotājam draudzīgs. Tas ir vienīgais veids, kā to izteikt. Vēl ir absurda automātiskās braukšanas izvēles sistēma, kas pati nosaka, vai ieslēgt piedziņu vai atpakaļgaitu, un tai ir pievienots skārienjūtīgais slīdnis. Visbeidzot, bet ne mazāk svarīgi ir tas, ka SUV ar milzīgu pagrieziena rādiusu un stūres pārnesumu, kas prasa vairāk nekā 2,3 pagriezienus no bloķēšanas līdz bloķēšanai, stūres rata vietā tiek izmantots jūgs. Tas liek Saab vecajam stūres mehānismam izskatīties gudram.

Savukārt BMW iX ir pasakains interjers. Patiesībā tā ir labākā automašīnas īpašība. Tā dizains ir svaigs, tā tehnoloģijas ir labas, tā uzbūves kvalitāte ir visaugstākā līmenī, un tas ir aprīkots ar skaistiem materiāliem. BMW iX ir labākais interjers no visiem BMW, iespējams, jebkad agrāk. Tāpēc tas atkal uzvar.

Secinājums

BMW iX M60 izcīnīja pārliecinošu uzvaru, apsteidzot Model X visās kategorijās. Varbūt izklausos pēc BMW fanātiķa, bet tā nav. iX nav nekāds izskatiņš; tā režģis ir diezgan raupjš, un lielākā daļa no tā ir diezgan garlaicīga, lai uz to paskatītos. Taču, salīdzinot ar Model X, iX M60 ir velnišķīga supermodele. Tātad tas uzvar. Taču, pirms jūs izvilksiet dakšas, paturiet prātā, ka šādi dizaina salīdzinājumi var būt subjektīvi, tas ir tikai dabiski.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru