Kuru iegādāties: BMW iX M60 vs BMW X5 M Competition?

BMW iX M60 beidzot ir šeit, un tas mani ļoti uztrauc par to, ka nākotnē varētu veikt tā un BMW X5 M Competition salīdzinošo testu. Tas ir salīdzinājums, kas mums jāveic, ziniet, zinātnes labad. Kad iX M60 beidzot būs pārdošanā, gan tas, gan X5 M Competition ieņems ļoti līdzīgu vietu cenas, jaudas un veiktspējas ziņā. Un tomēr tām būs tik daudz atšķirību, ka tās patiesi piedāvās divas pilnīgi atšķirīgas viena ēdiena garšas.

Tomēr, lai izveidotu šādu salīdzinājumu, būs nepieciešams zināms laiks. iX M60 vēl kādu laiku nebūs pieejams testēšanai, tāpēc mums būs pacietīgi jāgaida, līdz abas automašīnas varēsim izbraukt uz vienas asfalta kārtas. Tikmēr mēs varam uzskaitīt to specifikācijas, apspriest to stiprās un vājās puses un salīdzināt to vērtības, lai noskaidrotu, kura no tām varētu būt jums piemērotākā. Tātad, ja jūs vēlaties izlietot sešciparu summu par jaudīgu apvidus automobili, paņemiet tasi kafijas un sāksim sarunu.

Cena

bmw ix m60 24 830x553

Pievērsīsimies tieši misiņa nodoklim. Tas, ka BMW iX M60 un BMW X5 M Competition cenas ir tik līdzīgas, ir galvenais iemesls, kāpēc mēs diskutējam par šo tēmu. Ja jūs ieradīsieties pie BMW dīlera ar aptuveni 100 000 dolāru, kas deg jūsu kabatā, un vēlaties SUV (ja esat Amerikā, jūs to vēlaties), gan iX M60, gan X5 M Competition ir iespējams iegādāties. Gudrs klients rūpīgi pārbaudītu jebkuru automašīnu savā cenu diapazonā, jo īpaši, ja viņš tērē tik daudz naudas. Tāpēc, lai cik atšķirīgi būtu šie divi automobiļi, gudrs klients pārbaudīs abus.

2020 BMW X5M Competition Tanzanite Blue 13 830x623

Iespējams, ironiski, bet BMW iX M60 cena sākas no 105 000 ASV dolāru, kas ir tikpat augsta kā BMW X5 M. Jāatzīst, ka pakete Competition Package palielina X5 M cenu vēl par gandrīz 10 000 ASV dolāru, taču lielākā daļa klientu, visticamāk, izvēlēsies tieši šo pakotni, tāpēc mēs to arī izmantojam šim salīdzinājumam. Tomēr abu automobiļu cenas ir pietiekami tuvas, lai tos varētu savstarpēji salīdzināt.

Ko jūs saņemat par savu naudu? Abas automašīnas ir līdzīga izmēra, tajās ir vienāds sēdvietu skaits (pieci pieaugušie), līdzīgas bagāžnīcas, un abām ir līdzīgs uzbūves kvalitātes līmenis. Tomēr BMW iX M60 ir labākas tehnoloģijas: iDrive8 salīdzinājumā ar X5 M iDrive7, elektrohromiskais jumta logs un jaunākais digitālais mērinstrumentu panelis, ko piedāvā BMW, kā arī nedaudz vairāk vietas salonā, pateicoties īpaši pielāgotai elektromobiļa arhitektūrai.

Veiktspēja

Gan BMW iX M60, gan X5 M Competition ir vairāk nekā 600 zirgspēku. iX M60 izmanto divus elektromotorus, lai radītu 610 zirgspēkus un pietiekami lielu griezes momentu (811 ZS), lai izvilktu Mēnesi no orbītas. Savukārt BMW X5 M Competition izmanto 4,4 litru V8 ar divām turbīnām, lai sasniegtu 617 zirgspēku jaudu un 553 ZS griezes momentu. Lai gan, ja izvēlaties standarta X5 M, jūs saņemsiet tikai 600 zirgspēkus, bet tikpat lielu griezes momentu.

BMW norāda, ka iX M60 spēj no 0 līdz 100 mph paātrināties 3,6 sekundēs, kas ir par divām desmitdaļām ātrāk nekā X5 M Competition 3,8 sekundes. Vai abi automobiļi būs ātrāki par norādīto laiku realitātē? Visticamāk, jo tā tas ir bijis gandrīz ar visiem mūsdienu veiktspējas BMW. Cik daudz ātrāki, nav zināms, tāpēc mums būs jāpaliek pie deklarētajiem laikiem. To darot, elektriskais ir ātrāks, neraugoties uz to, ka ir lētāks. Maksimālais ātrums iX M60 ir 155 mph, tāpat kā standarta X5 M, bet X5 M Competition ātrums tiek palielināts līdz 174 mph.

Diapazons/efektivitāte

Protams, būs bažas par BMW iX M60 darbības rādiusu, jo īpaši to pircēju vidū, kuri vēl nav iepazinuši elektromobiļus. Ar tikai 280 jūdžu nobraukumu iX M60 nedaudz atpaliek no sava xDrive50 radinieka un daudziem Tesla konkurentiem. Tomēr patiesībā tas nav daudz mazāks kopējais nobraukums nekā BMW X5 M. Pēdējais no minētajiem transportlīdzekļiem sasniedz tikai aptuveni 13 mpg pilsētā un 18 mpg uz šosejas, kas, pamatojoties uz 21,9 galonu degvielas tvertni, nodrošina vidējo nobraukumu – aptuveni 340 jūdzes, taču tas ir tikai tad, ja puse no degvielas tvertnes nobraukuma ir uz šosejas. Lielākajā daļā parastās braukšanas reālais X5 M reālistiskais nobraukums ar vienu degvielas tvertni ir 300 jūdžu.

Protams, BMW X5 M Competition var uzpildīt degvielas tvertni tikai dažu minūšu laikā, izmantojot gandrīz neierobežotu degvielas uzpildes staciju tīklu. Savukārt BMW iX M60 tikai lielākās akumulatora daļas (10-80%) uzlādei būs nepieciešamas 35 minūtes un vairāk nekā stunda, lai uzlādētu akumulatoru no tukša līdz pilnīgam, izmantojot 200 kW līdzstrāvas ātrās uzlādes ierīci. Lielākajā daļā pasaules valstu ir grūti atrast 200 kW ātrās uzlādes lādētājus, bet to atrašana var ievērojami paildzināt jebkuru garu ceļojumu. Ja uzlādējat mājās, izmantojot 2. līmeņa 11 kW jaudas sienas lādētāju, pilnīgai uzlādei būs nepieciešamas vienpadsmit stundas.

Pēdējā no šīm problēmām nav problēma, ja to pieslēdzat, kad atgriežaties mājās no darba, un līdz rītam nekur nedodas. Šādi rīkojoties, katru rītu būs “pilna tvertne”. Tomēr tās nelielais nobraukums jūs ierobežo līdz 140 jūdzēm, un jums atliek 140 jūdzes līdz mājām, ja jūsu maršrutā nav līdzstrāvas ātrās uzlādes lādētāja.

Nav šaubu, ka BMW X5 M Competition ir ērtāk uzpildīt degvielu, jo piecas minūtes pieturas pie jebkuras degvielas uzpildes stacijas, lai atgrieztos uz ceļa. Taču elektromobiļi nav tik liels apgrūtinājums, kā daudzi kritizētāji apgalvo. Ja vien jūs regulāri nobraucat vairāk nekā 100 kilometrus dienā un šajā maršrutā nav nevienas ātrās uzlādes stacijas, BMW iX M60 jums labi kalpos.

Vērtība

BMW iX M60 ir ļoti interesants piedāvājums. Jāatzīst, ka jebkuru automašīnu, kas maksā sešciparu summu, ir grūti nosaukt par “vērtību”, taču, salīdzinot to ar citiem automobiļiem, tas ir patiešām labs piedāvājums. Par tādu pašu cenu kā X5 M (un lētāk nekā X5 M Competition) BMW iX M60 ir būvēts uz īpaši pielāgotas elektromobiļa arhitektūras ar daļēji oglekļa šķiedras konstrukciju, tam ir būtībā tikpat daudz zirgspēku, bet krietni lielāks griezes moments, tas ir ātrāks taisnā līnijā, tajā ir tikpat daudz sēdvietu, salonā ir jaunākas tehnoloģijas un tas ir pilnībā elektriskais.

BMW X5 M Competition ir ļoti ātrs SUV, kas veidots uz kopīgas platformas, ar līdzīgu iekšējo telpu un praktiskumu, viegli uzpildāms ar degvielu un nedaudz vieglāk lietojams. Tomēr tās patiesībā ir vienīgās priekšrocības. Būs daži entuziasti, kas apgalvos, ka X5 izskats ir priekšrocība, taču mēs atstāsim to citai diskusijai, jo izskats ir subjektīvs. Tā vietā mēs aplūkojam faktus, un fakts ir tāds, ka X5 M piedāvā ļoti maz priekšrocību salīdzinājumā ar iX M60. Tā galvenā priekšrocība ir vieglāka, ātrāka un ērtāka degvielas uzpilde, taču, ja uzlādi veicat mājās, tas faktiski ir strīdīgs jautājums.

Subjektivitātei vienmēr būs liela nozīme, izvēloties automašīnu. Galu galā automašīnas ir emocionāls pirkums. Ja tas tā nebūtu, mēs visi brauktu ar Camrys. X5 M tradicionālākais izskats un tradicionālāka degvielas padeve, visticamāk, vairākumu klientu šajā cenu kategorijā iepriecinās. Tomēr, raugoties uz abiem automobiļiem objektīvi, šķiet, ka BMW iX M60 patiesībā ir labāks auto, ko iegādāties lielākajai daļai cilvēku.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru