BMW M neatstāja nevienu akmeni novārtā M3 Touring izstrādes laikā

Desmit gadu desmitiem gatavotais M3 Touring jau pēc dažām nedēļām būs redzams Gudvudas Ātruma festivālā. Tikmēr BMW pēc M5 E61 modeļa ražošanas pārtraukšanas arvien labprātāk runā par pirmo sērijveida M kombi vairāk nekā desmit gadu laikā. Austrālijas žurnāls Car Expert apsēdās un aprunājās ar dažiem augstākstāvošiem darbiniekiem par M3 G81 un to, kas bija nepieciešams, lai to radītu.

BMW M vadītājs Frenks van Mīls paskaidroja, ka veiktspējas nodaļa parasti neveido vienreizējus automobiļus plašākā nozīmē. Tas nozīmē, ka M3 Touring nebūs ierobežotas sērijas automobilis kā nesen prezentētais M4 CSL. Tā vietā tas būs pastāvīgs modeļu klāsta loceklis, un tiks piedāvāts arī pēc šīs paaudzes, ja vien būs pietiekams pieprasījums.

2023 bmw m3 touring 00 830x553

M vadītājs ir pārliecināts, ka G81 gūs “milzīgus panākumus” un ka BMW jau tagad bauda “milzīgu pieprasījumu”, lai gan automašīna vēl nav oficiāli atklāta. Tiesa gan, saņemt aizbildniecisko apstiprinājuma zīmogu nebija viegli, jo vagoniņi galvenokārt ir Eiropas lieta, kas jau pašā sākumā sašaurināja klientu loku:

Atsevišķi BMW M attīstības vadītājs Dirks Hakers (Dirk Hacker) sacīja Car Expert, ka bija ārkārtīgi grūti panākt, lai M3 Touring piedāvātu tādu pašu braukšanas dinamiku kā sedans, jo universālis ir smagāks. Jau no paša sākuma šasijas inženieriem tika teikts, lai automašīna justos kā M3 Sedans, “pat ja tā ir pilnībā piekrauta ar pasažieriem un bagāžu”.

Tāpēc Klauss Ūbers, kurš M nodaļas M struktūrvienībā pārrauga braukšanas dinamiku, saka, ka “šajā automašīnā mēs neesam atstājuši nevienu akmeni uz akmens”. Katrs aspekts tika uzlabots, lai pārliecinātos, ka universālis būs pēc iespējas tuvāks saviļņojumam, ko sniedz sedans, no kura tas ir mantojis 285 mm platās aizmugurējās riepas. Tik ļoti, ka Touring ir gandrīz tikpat ātrs un tikpat līdzsvarots ātrgaitas līkumos. Kad ir pienācis laiks apstāties, šim uzdevumam tiks galā pēc izvēles pieejamās keramiskās bremzes.

Klauss Ubers precizēja, ka aizmugurējais spoileris, kas uzstādīts uz jumta, ir pilnīgi jauns izstrādājums un ir pielāgots M3 Touring modelim, lai radītu papildu piespiedējspēku pie aizmugurējās ass. Ātrajam universālim ir arī īpaši pielāgots stingrās virsbūves apakšējās daļas komplekts un pārveidota balstiekārta ar atšķirīgām atsperēm, amortizatoriem un pretroļstieņiem uz abām asīm. Kā jau iepriekš ziņots, BMW M pārdos šo automobili tikai kā Competition modeli ar xDrive un automātisko pārnesumkārbu.

Pasaules pirmizrāde notiks vēlāk jūnijā, kad M3 Touring sāks darbu tur, kur 2000. gadā beidzās unikālais M3 E46 Touring.

Avots: Auto eksperts

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru