Lūk, kāpēc BMW M3 Competition patiesībā ir vieglāks, nekā apgalvots

Nesen izdevums Motor Trend apskatīja BMW M3 Competition un izteicās galvenokārt pozitīvi. Viens no interesantākajiem MT apskatā minētajiem aspektiem par M3 Comp bija tā pašmasa. Tā kā Motor Trend ir tik nozīmīgs izdevums kā Motor Trend, viņi varēja jauno M3 nosvērt ar saviem svariem, nevis paļauties uz BMW norādīto automobiļa svaru. Viņi konstatēja, ka M3 patiesībā sver par 150 kg mazāk, nekā apgalvo BMW.

Kad mēs to izlasījām, bijām nedaudz apjukuši. Kāpēc BMW apgalvoja, ka M3 ir smagāks nekā patiesībā ir? Tas tikai kaitētu automobiļa reputācijai, vai ne? Acīmredzot patiesībā ir iemesls, kādēļ BMW norādītais svars ir lielāks nekā automobiļa faktiskais pašmasa. Nesenajā Džonija Lībermana ierakstā Instagram viņš skaidro, kāpēc.

Pēc Lībermana teiktā, BMW patiesībā tikai aprēķina savu automobiļu svara rādītājus, un tas tiek darīts, pamatojoties uz ļoti specifisku parametru kopumu. Piemēram, aplēšu pamatā ir automašīna ar 90 % pilnu degvielas tvertni, 150 kg smagu autovadītāju un 10 kg smagu koferi. Acīmredzot tas ir saistīts ar ES noteikumiem par automobiļu svēršanu, jo auto ir jāsver, pamatojoties uz visticamākajiem scenārijiem.

BMW ir arī jāaprēķina automašīnas svars ar visbiežāk izmantotajām opcijām, ar kurām aprīkots iepriekšējās paaudzes automobilis. Rezultātā tiek iegūts M3, kura oficiāli norādītais svars ir par aptuveni 150 kg lielāks nekā patiesais automašīnas svars. Tāpēc, kad BMW kopiena kolektīvi satraucās, ieraugot BMW M3 oficiālo svara rādītāju, izrādās, ka mēs visi satraucāmies velti. Jāatzīst, ka tas joprojām ir smags – 3745 mārciņas, taču tas joprojām lepojas ar lielisku jaudas un svara attiecību.

BMW M3 Competition joprojām ir vieglāks par E39 BMW M5 – automašīnu, kas bieži tiek uzskatīta par vienu no visu laiku labākajiem BMW veiktspējas sedaniem -, taču tajā ir par 100 ZS vairāk. Tātad jaunais M3 joprojām ir smags, taču par tā svaru nav jāuztraucas, un mums vajadzētu ņemt vērā BMW diemžēl dīvainos, bet nepieciešamos automobiļu svēršanas veidus, pirms mēs satraucamies par cita Bimmera svaru.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru