Vai E46 BMW M3 CS patiesībā bija labāks par ikonisko CSL?

BMW entuziasti uzskata, ka E46 M3 CSL ir visu laiku labākais braucamais Bimmers. Lai veiktu CSL pienākumus, BMW paņēma jau tā izcilo E46 M3, atņēma tonnu svara, uzstādīja labāku balstiekārtu, lielākas bremzes, ātrāku stūrēšanu un lielāku jaudu. Tas bija – un joprojām ir – izcils. Tomēr tas bija arī diezgan kompromitēts. Tas bija pārāk stīvs, skaļš iekšpusē, un tajā tika izmantota briesmīga SMG pārnesumkārba. Ja vien BMW būtu radījis versiju, kas brauc lielākoties tāpat, bet ar mazāk kompromisiem. Ak, pagaidiet, tā bija – BMW M3 CS.

Labi, Amerikā to patiesībā sauca par E46 M3 Competition Package. Bet Apvienotajā Karalistē to sauca par E46 M3 CS, un tas ir labāks nosaukums. Ja neņemam vērā nosaukumus, M3 CS patiesībā varētu būt labāks automobilis, un, iespējams, tieši to vajadzētu meklēt lietotu automašīnu tirgū.

Kas bija BMW M3 CS (Competition Package)? Būtībā tas bija BMW M3 CSL-lite. Tas nozīmēja, ka tam bija tāds pats uzlabots stūres statīvs, balstiekārtas regulējums, bremzes, riteņi un izskats kā CSL, taču tas saglabāja standarta automobiļa skaņas izolāciju, dzinēju un – kas ir ļoti svarīgi – manuālo pārnesumkārbu. Spriežot pēc tā laika atsauksmēm, E46 M3 CS brauca neticami līdzīgi CSL, tikai ar papildu komfortu, ērtībām un daudz labāku transmisiju.

BMW E46 M3 CSL 6 750x499

M3 CSL bija izcils, taču tā SMG (sekvenciālā manuālā pārnesumkārba) pārnesumkārba lielākoties bija murgs. Pārnesumi pārslēdzās lēni, pilsētā tā bija neveikla, un tai trūka manuālās pārnesumkārbas iedarbības. Savukārt M3 CS faktiski tika piedāvāta ar manuālo (vai pēc izvēles SMG) transmisiju, kas daudziem entuziastiem to uzreiz padarīja pievilcīgāku.

Tas arī lielākoties izskatījās vienādi. E46 M3 CS nebija CSL asimetriskās priekšējās gaisa ieplūdes atveres un iebūvētā bagāžnieka spoilera, taču tam bija līdzīgs aerodinamiskais komplekts un līdzīgi riteņi. No pirmā acu uzmetiena būtu grūti atšķirt vienu no otra.

Labākā daļa? Tajā laikā tā cena. CS (jeb Competition Package) pakete bija tikai par dažiem tūkstošiem dolāru dārgāka par standarta M3 cenu. Tomēr CSL, ar kuru M3 bija tik daudz kopīgu detaļu, bija gandrīz divreiz dārgāka par parasto M3. Mūsdienās BMW M3 CS joprojām ir dārgs, taču tas nav tik viegli kūstoši dārgs kā E46 M3 CSL. Pateicoties zemākai cenai, papildu komfortam un pareizai transmisijai, E46 M3 CS patiesībā varētu būt labāks autovadītāja auto nekā CSL.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru