Kas jūs piesaistīja BMW?

Lielākajai daļai zīmolu neatkarīgi no to piedāvātā produkta piemīt kaut kas unikāls, kas piesaista noteikta tipa klientus. Subaru rada piedzīvojumu un drošības sajūtu; Rolex piedāvā ekskluzivitāti un meistarību; Pepsi piedāvā unikālas garšas gāzētu brūnu šķidrumu. Lielākajai daļai cilvēku, kas lasa šo lasāmvielu, pieminot BMW, uzreiz nāk prātā pazīstamā mantra par “vislabāko braukšanas mašīnu”. Iespējams, ka tieši tā, bet iespējams, ka ne, mēs esam bezpalīdzīgi iemīlējušies BMW.

E30 BMW M3 test drive 95 830x553

Nākamais

  • 6 iemesli, kāpēc iegādāties E46 M3

  • E46 BMW 3. sērijas BMW glābj dzīvības

  • Visi M3 ir labi, bet šis ir īpašs – E46 M3

  • 5 iemesli, kāpēc iegādāties un iegādāties BMW E46 M3

ASV BMW ātri vien nostiprinājās kā auto cilvēkiem, kuriem rūp braukšana. Tas tika panākts, pateicoties efektīvam mārketingam un paļaušanās uz agrīniem, izturīgiem rindu sešcilindru dzinējiem, piemēram, M30 un M20. Vēlāk, sākot jau ar 80. gadiem, BMW ieguva slavu arī kā ļoti tehnoloģiski progresīvs uzņēmums. Līdzīgi kā iepriekš minētais Rolex piemērs, BMW pozitīvās īpašības palīdzēja ātri nostiprināt tā kā mērķtiecīga zīmola reputāciju.

Gadu gaitā ar to, ko nozīmē būt BMW īpašniekam, tika saistītas arī citas īpašības, taču ne visas bija pozitīvas. Piemēram, stigma, kas saistīta ar nevērīgu autovadītāju. Vai varbūt nepārvarama vajadzība ieņemt vairāk nekā vienu stāvvietu.

Taču situācija ir vēl sliktāka. BMW, būdams ambiciozs zīmols, strauji kļuva par pašpasludināto veiksminieku automobiļu aksesuāru. Visai BMW klientu daļai vairs nebija svarīgi, kā automobilis brauc, – svarīgi bija vienkārši būt redzamam ar šādu automašīnu.

Diemžēl BMW zīmola tēls jau bija mazliet vājinājies 2000. gadu beigās; tieši tad, kad es uzzināju par to pastāvēšanu. Es pieņēmu, ka kaut kur starp jēdzieniem “pilnīgs braukšanas prieks” un “sabojāts bagāts bērns” ir realitāte. Tāpat kā ar lielāko daļu zīmolu, kļuva neskaidrs, kas ir mārketings un kas ir patiesība. Un ilgus gadus es nekad neinteresējos vai negaidīju, ka to atklāsim paši.

E46 bmw m3 coupe 01 830x528

Šo neviennozīmīgo signālu dēļ BMW gadiem ilgi palika ārpus mana redzesloka. Būdams daudz jaunāks auto entuziasts, tēva iespaidā es vairāk pievērsos vietējiem muskuļautomobiļiem. Kādu dienu es gandrīz uzbraucu viegli modificētam E46 M3, kas atradās briesmīgi tukšā Ņujorkas autostāvvietā.

Man šķita, ka BMW es redzu pirmo reizi, un es uzreiz iemīlējos. Es sāku apsēsti pētīt un izzināt BMW, un galu galā nopirku savu pirmo BMW – 90. gadu sākuma 325is. Mehāniski tas lielākoties bija katastrofa. Un tas arī nebija īpaši skaists. Taču tas bija mans pirmais vācu spēkratu paraugs, un es nekad vairs neatgriezos.

Es to tolaik nezināju, bet es izbaudīju to, ko BMW prot vislabāk. Spēcīga un vienmērīga jaudas padeve apvienojumā ar atsaucīgu un komunikablu stūrēšanu. Saprātīgs, bet joprojām grezns interjers. Kopumā “tieši tik, cik vajag” izmēri un klasiski labi izskatīgas proporcijas. Taču vissvarīgākā un neaizmirstamākā kvalitāte ir tā braukšana. Manas cerības par “vispiemērotāko braukšanas mašīnu” tika piepildītas un pārsniegtas – un tās ir piepildījušās atkal un atkal. Iespējams, tas ir lielākā daļa iemesla, kādēļ es joprojām esmu apsēsts ar BMW arī pēc daudziem gadiem.

Taču katram labam mīlas stāstam ir unikāla izcelsme – mēs labprāt uzklausīsim jūsu stāstu komentāros zemāk!

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru