BMW 520e: Aprīlī tiks pārtraukta sākumlīmeņa hibrīda ražošana

Saskaņā ar BimmerToday datiem BMW 520e tiks pārdots ar atlaidi šā gada aprīlī. BMW 5. sērijas modeļu klāsts ir visplašākais – sākot no sākumlīmeņa 520e līdz 530e un 545e. BMW 5. sērijas modeļu klāstā ir pat pieci elektrificēti modeļi. Tāpēc Vācijā bija diezgan bieži sastopams elektrificētu 5. sērijas modeļu parks uz ceļiem. Taču 520e Sedan un 520e Touring modeļiem gaidāma priekšlaicīga pensionēšanās. Pašreizējā cenrādī abi varianti ir norādīti kā “Pieejami līdz 2022. gada aprīlim”, kas, protams, nav pārsteigums, ņemot vērā, ka BMW gatavojas 5. sērijas G60 paaudzes modeļa izlaišanai.

BMW 520e, tāpat kā BMW 320e, darbina 2,0 litru 4 cilindru benzīna dzinējs ar 120 kW/163 ZS un elektromotors. Kopā tie kopā rada līdz 150 kW/204 ZS. Abi dzinēji ar 8 pakāpju Steptronic pārnesumkārbas palīdzību pārnes griezes momentu uz aizmugurējiem riteņiem vai, ja nepieciešams, uz visiem četriem riteņiem ar xDrive sistēmas palīdzību. Maksimālais sistēmas griezes moments ir 350 Nm.

2021 bmw 320e 520e 03 830x553

Šī jauda ir pietiekama, lai BMW 520e Sedan no vietas līdz 100 km/h paātrinātu 7,9 sekundēs, un maksimālais ātrums ir 225 km/h. Jaunais BMW 520e Touring standarta sprintu veic 8,2 sekundēs un sasniedz maksimālo ātrumu 218 km/h. Abu sēriju jaunie plug-in hibrīda modeļi tīri elektriskās piedziņas režīmā var sasniegt maksimālo ātrumu 140 km/h. Litija jonu akumulatoru bruto enerģijas saturs ir 12,0 kWh un ietilpība 34 Ah. Saskaņā ar WLTP testa ciklu 520e Sedan elektriskais nobraukums ir no 41 līdz 55 kilometriem, bet 520e Touring – no 45 līdz 51 kilometram.

Augstsprieguma akumulatoru var uzlādēt ar maksimālo 3,7 kW jaudu no 0 līdz 80 procentiem no tā kopējās ietilpības 2,6 stundās un no nulles līdz 100 procentiem – 3,6 stundās. BMW uzstādīja akumulatoru zem aizmugurējā soliņa, taču bagāžas nodalījums ir plašs. 520e Sedan ir 410 litru bagāžas nodalījuma ietilpība. Jaunajā BMW 520e Touring bagāžnieka ietilpību var palielināt no 430 līdz 1560 litriem.

BMW centieni elektrificēt 5. sērijas automobili turpināsies arī nākamajā biznesa sedana paaudzē. Arvien stingrākie CO2 ierobežojumi Eiropas jauno automobiļu parkam liek autoražotājiem nodrošināt daudzveidīgu modeļu klāstu, tāpēc BMW gadījumā tas nozīmē gan plug-in hibrīdus, gan pilnībā elektriskos modeļus.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru