BMW LMDh prototips apsver iespēju piedalīties 2024. gada Le Mans sacensībās

Pagājušā gada jūnijā BMW paziņoja par plāniem izstrādāt Le Mans Deitonas hibrīda prototipu un startēt ar to no 2023. gada. Dažus mēnešus vēlāk autosporta nodaļas vadītājs paziņoja, ka V12 LMR garīgais pēctecis nepiedalīsies 2023. gada 24 stundu Le Mans sacīkstēs. Labā ziņa ir tā, ka LMDh mašīnu mēs varētu redzēt izturības sacīkstēs nākamajā gadā.

Intervijā portālam Motorsport.com aizejošais BMW Motorsport vadītājs Maiks Kraks sacīja, ka galīgais lēmums tiks pieņemts vēl šogad. Rūpnīcas atbalstīta pasaules izturības čempionāta kampaņa ir “viena no iespējām”. Viņš precizēja, ka uzņēmums jau risina sarunas ar WEC rīkotāju un Le Mans organizatoru – Automobile Club de l’Ouest (ACO).

2024. gads būtu īstais laiks LMDh prototipa izmantošanai slavenajā Circuit de la Sarthe trasē Francijā. Tā būtu 25. gadadienas svinības.th V12 LMR, kas triumfēja Le Mans sacīkstēs 1999. gadā, jubileja. Tajās pašās sacīkstēs iepriekšējais V12 LM ieguva piekto vietu. Lai gan galīgais lēmums vēl nav pieņemts, Maiks Kraks atzīst, ka laiks ir beidzies.

BMW LMDh Teaser V12 LMR 1 no 1 830x437

Līdz 2022. gada vidum sāksies sliežu testi

Ideālā scenārija gadījumā Krack vēlas klientu automašīnas Starptautiskajā motoru sporta asociācijā (IMSA) un WEC. BMW domā par to, vai pārdos automašīnas, taču uzņēmums ir ieinteresēts slēgt darījumus ar potenciālajiem klientiem. Tikmēr LMDh prototips uz trases izbrauks līdz jūlija vidum.

BMW pagaidām nesniedz sīkāku informāciju par sacīkšu automobili, taču, lai ievērotu noteikumus, tā hibrīda spēka agregāta jauda nepārsniegs 500 kilovatus (670,5 zirgspēkus). Toyota un Peugeot izmantos V6 iekšdedzes dzinējus, savukārt Porsche ir izvēlējies V8 ar diviem turbokompresoriem. Audi varētu izmantot lielāku dzinēju, savukārt Lamborghini tuvākajā laikā vajadzētu apstiprināt savu LMDh pieteikumu 2024. gadam.

Visu LMDh prototipu garums nepārsniegs 5100 milimetru (201 collas) un platums – 2000 milimetru (79 collas). To riteņu bāze būs fiksēta 2000 milimetru (79 collas), un tiem būs jāsver vismaz 1030 kilogramu (2271 mārciņa). BMW šasiju piegādās Dallara. Visiem pretendentiem būs Bosch elektromotors, Williams Advanced Engineering akumulators un Xtrac transmisija.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru