BMW un MOTUL turpina sadarbību ar BMW M4 GT3

2020. gadā Motul kļuva par BMW M Motorsport oficiālo partneri, nodrošinot tehnisko sadarbību, zināšanas un atbalstu sacīkšu programmai. Un pagājušajā nedēļas nogalē partnerība piedzīvoja jaunu posmu: 2022. gada Deitonas 24 stundas. Pirmo reizi BMW Motorsport izlaida savus M4 GT3 sacīkšu automobiļus ikoniskajā trasē, un Motul atkal bija to eļļas piegādātājs. Lai uzzinātu vairāk par partnerību un arī par Motul jauno automobiļu eļļu līniju, mēs tikāmies ar Nolanu Brauningu, Motul mārketinga vadītāju ASV tirgū.

Nolans, lūdzu, pastāstiet mums par jaunākajiem notikumiem Motul un BMW Motorsport partnerībā?

Pirms diviem gadiem mēs izveidojām sadarbību ar BMW, izmantojot M8 programmu, un guvām panākumus. Tāpēc tagad mēs vēlamies to turpināt ar M4 GT3 programmu. Ikreiz, kad uz automašīnas uzliekam uzlīmi, mēs vēlamies, lai viņu automašīnā būtu mūsu eļļas. Tas ir viens no mūsu standartiem. Tāpēc mēs dodam viņiem agrīnus mūsu produkta paraugus, pašreizējos produktus, lai tos testētu un pilnveidotu, jo mēs gatavojamies veikt uzlabojumus, tāpēc savā pēdējā sacīkšu automašīnā viņi izmantoja MOTYL 300V 0W30. Tā ir viena no mūsu unikālajām īpašībām: mūsu 300V līnijas eļļu līnija tika piegādāta visām komandām, un tomēr var doties un iegādāties to Amazon vai jebkurā mazumtirgotavā.

Ar ko 300V eļļa ir īpaša?

motul 300v 02 830x553

Pagājušajā gadā 300V svinēja 50 gadu jubileju. Tāpēc 1971. gadā mēs to sajaucām kā pirmo estera sacīkšu eļļu. Būtībā tā bija tehnoloģija, kas tika izmantota kosmosā un iestrādāta automašīnā. Nosaukums cēlies no 300 uzvarām, kas tika gūtas 1971. gadā sacīkstēs. Mums ir jauna 300V, ko mēs šeit debitējām, un komandas to testēja pēc pirmo paraugu saņemšanas. Jaunajam maisījumam ir vairāk izsmalcinātības un zirgspēka, lielāka aizsardzība, patiesībā dažādas piedevas. Tas ir labāks attiecībā uz izmešiem vidē, kas tikai šķiet dīvaini sacīkšu eļļai, taču arvien vairāk un vairāk seriālu, piemēram, IMSA, tiek aicināti īstenot kādas zaļās iniciatīvas. Tāpēc daļa no mūsu centieniem ir tīrāka degviela un tīrāka degviela.

Kā sacīkšu komanda 24 stundas brauc ar 300V?

Viņi nomainīs eļļu pirms došanās ceļā vai testēšanas laikā, un pēc tam daudzi no viņiem to izmantos Roar testēšanas nedēļas nogalē, kvalifikācijā un treniņos. Pēc tam sacīkšu komandas nomainīs eļļu pirms sacensībām. Patiesībā mums ir programma, saskaņā ar kuru noteiktās sacīkstēs, piemēram, LeMans, pirms vai pēc sacīkstēm tiek ņemti paraugi, lai redzētu, kā eļļa turas un vai nav mehānisku problēmu. Lai gan mums uz vietas nav eļļas laboratorijas, daudzas komandas, piemēram, BMW, pēc 24 stundu sacīkstēm atsūta mums eļļu, lai mēs varētu to pārbaudīt un redzēt, kā tā turas.

Kur jūs veicat mūsu eļļas analīzi?

Mums ir sadarbība ar laboratorijām ASV, un mēs esam veikuši dažus testus mazākām komandām. Taču mēs uz tādiem pasākumiem kā Petit Le Man atvedam laboratoriju no Francijas, un mēs testējam gan klientu automobiļus, gan sacīkšu automobiļu eļļas, bet arī līdzjutēji var testēt savu eļļu.

Kādu motoreļļu izmanto BMW savos sacīkšu automobiļos?

motul 300v 01 688x830

Jaunākajā mūsu 300V daļā tagad tiek izmantotas plānākas eļļas, piemēram, 0W16 vai 0W20, lai iegūtu jaudu un samazinātu ekonomiju ielas automobiļiem. Mēs esam laiduši klajā 0W60, kas paredzēta tieši M automobiļiem, iepriekš mums tādas nekad nav bijis, bet jaunajos M4 faktiski tiek izmantota 0W30. Viņi testē arī 0W20. Mūsdienās augstas veiktspējas automobiļi izmanto arvien plānāku viskozitāti. Un pielaides motorā kļūst tik šauras, lai nodrošinātu mazāka izmēra darba tilpuma piespiedu iesmidzināšanu, un viņi cenšas iegūt katru jaudas un efektivitātes mazumiņu, ko var saskaņā ar jaunāko motoru emisiju un vides degvielas ekonomijas prasībām. Ne tik daudz sacīkstēs, bet sacīkstēs joprojām ir jāņem vērā degvielas ekonomija.

Šogad Deitonas 24 sacīkstēs būs sasalstoši apstākļi. Kā jūs to ņemat vērā?

Attēlu nodrošina MOTUL. Uzņemts ar @lenssenphoto vietnē Instagram

Mēs testējām eļļu dažādās temperatūrās. Tāpēc mēs centāmies iegūt dažādus paraugus no dažādiem notikumiem. Tikko atgriezāmies no Dakāras rallija, tāpēc mums ir eļļas, kas tur bija smiltīs un dažādos laika apstākļos. Atkarībā no gadalaikiem var būt arī ļoti zemas temperatūras un tad ļoti karstas. Tāpēc mēs cenšamies testēt eļļu jebkurā temperatūrā. Mums ir pat sniega motociklu eļļa, ko testējam negatīvos 30 grādos pēc Fārenheita un/vai līdz 400 grādiem pēc Fārenheita sacīkšu dzinējos.

Vai jūs piegādājat bremžu šķidrumu arī sacīkšu komandām?

Attēlu nodrošina MOTUL. Uzņemts ar @lenssenphoto vietnē Instagram

Lielākā daļa cilvēku pazīst mūsu RBS 600, taču BMW Motorsport komanda tagad izmanto RBS 700 ar augstāku viršanas temperatūru. Tas drīzumā nonāks ASV tirgū. Tas ir bijis pieejams Eiropā un testēts, un komandas to tagad testē arī Amerikas Savienotajās Valstīs. Mēs tikai strādājam pie visiem atbilstības dokumentiem ASV. Viņi izmanto ne tikai mūsu motoreļļu, bet arī bremžu šķidrumu un pārnesumu eļļu.

Tāpēc mēs arī to izjauksim. Viņi to iztukšos un nogādās atpakaļ veikalā, lai redzētu, kā zobrati izturējuši pēc 24 stundu ļaunprātīgas izmantošanas. Tātad 24 stundu sacensību laikā tiek veikti daudzi labi pētījumi un izstrādes darbi.

Vai esat vairāk iesaistīts veiktspējas tirgū?

Mēs esam vairāk orientēti uz veiktspējas tirgu. Daudzi LMP2 prototipi šeit ir ar Gibson motoru, tāpēc tiem dzinējā nepieciešama MOTUL 300V sacīkšu eļļa. Tātad, runājot par faktiskajiem ražotājiem, mums nav daudz ražotāju automobiļu jomā, mums ir daži Eiropas motocikli vai pat Keanu Riva ARCH motocikli. Automobiļu jomā mums ir vairāk veiktspējas veikalu, piemēram, BRABUS vai RUF, Gibson un daži sacīkšu motoru ražotāji.

Kur klienti var atrast lielāko daļu jūsu produktu?

Attēlu nodrošina MOTUL. Uzņemts ar @lenssenphoto vietnē Instagram

Papildus lielajām mazumtirdzniecības veikaliem, piemēram, Amazon vai Summit Racing, jūs varat iegādāties arī tieši mūsu nesen atklātajā vietnē shopmotul.com. Protams, mēs atrodamies arī specializētajos veikalos.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru