BMW saka, ka i3 tiek izņemts no aprites, jo klienti vēlas lielākus elektromobiļus

Pēc deviņiem gadiem tirgū un vairāk nekā 200 000 saražoto automobiļu BMW i3 dodas uz pelnītu aiziešanu pensijā. Paziņojums nav bijis šokējošs, tomēr joprojām ir skumji dzirdēt, ka no jūlija vairs nebūs šī savdabīgā elektromobiļa. Piņainā izmēra hečs parādījās pirms elektriskās piedziņas uzplaukuma, tāpēc pirmajos gados tas cieta no vājas pārdošanas. Savu lomu nospēlēja arī valdības stimulu trūkums elektromobiļiem.

Lielākā daļa automobiļu savus labākos pārdošanas gadus piedzīvo dzīves cikla pirmajā posmā, taču i3 gadījumā bija otrādi. Tik ļoti, ka BMW pagarināja modeļa ražošanas ciklu, lai apmierinātu lielo pieprasījumu. Varētu teikt, ka tas nogatavojās kā izsmalcināts vīns, taču visām labām lietām ir jānāk uz beigām. Kāpēc uzņēmums tagad pārtrauc ražošanu?

Klientu gaume ir mainījusies, un, iegādājoties elektromobiļus, cilvēki meklē ko citu. Proti, tipisks pircējs vēlas lielāku un tāpēc praktiskāku automašīnu nekā i3. Šādu skaidrojumu BMW pārstāvis sniedza intervijā Vācijas izdevumam Automobilwoche , kas ir Automotive News māsas vietne. Taču tas nav vienīgais iemesls.

bmw i3 galvanic gold 02 830x623

Uzņēmuma pārstāvis precizēja, ka elektriskajiem automobiļiem ir jāizskatās “normāli”, proti, tiem ir jāatspoguļo modeļi ar iekšdedzes dzinējiem. Tas noteikti neattiecas uz i3. Kamēr jebkurš cits 2013. gada automobilis izskatās vairāk vai mazāk novecojis, miniatūrais hečbeks joprojām izskatās kā atceļojis no nākotnes.

Automobilwoche raksta, ka “diezgan daudzi BMW darbinieki” ir uzskatījuši, ka ārējais dizains ir polarizējošs, galvenokārt netradicionālās formas dēļ. Acīmredzot stils ir “atturējis daudzus klientus”. Līdz pat šai dienai nav skaidrs, vai i3 ir nopelnījis naudu ar elektromobili un tā diapazonu pagarinošo ekvivalentu.

Citiem elektriskajiem automobiļiem nav tādas pašas dizaina “problēmas” kā i3, jo BMW tos ir veidojis kā tradicionālos automobiļus. Tas pats notiks ar 7. sērijas / i7 un 5. sērijas / i5 pāriem. iX1 un MINI Countryman EV, kas tiek uzskatīti par i3 netiešu aizvietotāju, dizaina ziņā neskars laivu. Turklāt BMW pārstāvis uzskata, ka šiem diviem automobiļiem ir potenciāls radīt daudz lielākus pārdošanas apjomus nekā i3, jo tie ir ievērojami lielāki un līdz ar to arī ietilpīgāki.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru