Momentum šūpoles – BMW un Mercedes-Benz dod spēcīgu prettriecienu Tesla

Gadiem ilgi Tesla bija noteicējs, kad runa bija par elektriskajiem automobiļiem. Neatkarīgi no tā, ko darīja konkurenti, Tesla bija tā, kas gūst arvien lielāku pārsvaru. Tomēr Tesla jau vairākus gadus nav izdarījusi neko īpaši inovatīvu vai interesantu, tikai minimāli interesanti atjauninot jau novecojušos automobiļus, un tās konkurenti, konkrēti BMW un Mercedes Benz, sāk mainīt šo virzību.

Abiem vācu zīmoliem minēto impulsu svārstības izraisa pēkšņais jaunu elektrisko modeļu pieplūdums. “Mēs spiežam pedāli pie metāla, paplašinot savu BEV modeļu portfeli,” “Automotive News” sacīja BMW Group vadītājs Olivers Zipse.

bmw i7 2023 live photos exterior design 01 830x553

BMW tikko izlaida divus – BMW iX un i4, un tie abi ir lieliski elektromobiļi par attiecīgo naudu. Vēl svarīgāk ir tas, ka tie beidzot ir elektromobiļi, kurus pirks BMW klienti. Iepriekšējais BMW mēģinājums radīt tīru elektromobili – i3 – bija lielisks automobilis, taču vairumam klientu, īpaši Amerikā, kas ir Tesla mājvieta, tas bija pārāk dīvains un neparasts. Taču tagad BMW ir lieliski elektromobiļi labākajos segmentos: pilna izmēra premium klases SUV segmentā un vidēja izmēra vadītāju sedanu segmentā, un abos šajos segmentos Tesla automobiļi ir novecojuši.

Turklāt BMW nupat atklāja i7 – pilnībā elektrisku luksusa sedanu, kam ir vairāk tehnoloģiju un luksusa nekā jebkuram pašreizējam Tesla modelim. Klientiem, kas vēlas iztērēt sešciparu summu par luksusa automobili, i7 un Model S vienkārši nav salīdzināmi. BMW pārdošanas vadītājs Pīters Nota nesen sacīja Auto News, ka Tesla “jau ilgu laiku ir unikāls pārdošanas punkts. Tas ir beidzies.”

Mercedes arī uzbrukumā

2023 Mercedes EQS SUV 11 830x467

Tajā pašā laikā arī Mercedes-Benz uzsāk savu elektromobiļu ofensīvu. Pilnībā jaunais EQS ir vēl viens lielisks luksusa sedans, kas nav tik grezns kā i7, bet ir daudz greznāks nekā Model S un var lepoties ar lielāku nobraukumu nekā i7. Turklāt Mercedes nupat atklāja savu jauno EQS SUV, pilnībā elektrisku GLS klases SUV versiju, kas ne tikai ir piemērota SUV mīlošai Amerikai, bet arī tiek ražota šeit.

“Produkta būtība ir klāt,” sacīja Mercedes-Benz pārdošanas un mārketinga vadītāja Britta Šīgere. “Tas ir greznums. Tā ir tehnoloģija. Tā ir pareizā atbilde uz jautājumu: Kā Mercedes virzās [uz elektrifikāciju?]”

Joprojām pastāv neskaidrības par BMW pieeju elektromobiļiem, izmantojot elastīgas spēka piedziņas arhitektūras, kurās var izmantot gan elektromobiļus, gan iekšdedzes dzinējus. Pat tādiem lieliskiem automobiļiem kā BMW i7 ir raksturīgi kompromisi, jo tiek izmantotas jau esošās arhitektūras. Savukārt no pašiem pamatiem gatavoti elektromobiļi, piemēram, Porsche Taycan, Audi e-tron GT un pat BMW iX, ir daudz piemērotāki elektromobiļu izmantošanai.

Tomēr vācieši ir pierādījuši, ka viņi spēj radīt fantastiskus elektromobiļus, un viņi spēs ne tikai tos ražot, bet arī debitēt ar jauniem modeļiem tādā tempā, ka Tesla, iespējams, nespēs ar tiem mēroties spēkiem.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru