BMW M4 CSL vs Porsche 911 GT3 – Foto & Specifikāciju salīdzinājums

Viss patiesībā ir tā, vai ne? BMW jaunākais sacīkšu sacīkšu auto, BMW M4 CSL, Nirburgringā var darīt, ko vien vēlas, un tas var pārdot visus savus tūkstoš eksemplārus piecās minūtēs, bet, ja tas nespēs konkurēt ar Porsche 911 GT3, tikai daži entuziasti to atcerēsies tāpat kā E46 M3 CSL. Kopš Porsche pirmo reizi debitēja ar 911 GT3, tas ir bijis trasē gatavs sporta automobilis tirgū, un šis jaunais ir potenciāli vislabāk braucamais automobilis, kas nepārsniedz 200 000 ASV dolāru. Tāpēc, ja M4 CSL vēlas, lai to nopietni uztvertu kā automašīnu, kas pelnījusi savu, iespējams, dārgo cenu, tai ir jāseko līdzi 911 GT3.

Diemžēl pagaidām neesam braukuši ne ar vienu, ne ar otru. BMW M4 CSL vēl pat nav iznācis, un Porsche mums neļauj izmēģināt 911 GT3 (nebaidieties, Porsche). Tāpēc tā vietā mēs aplūkosim to dizainu un specifikācijas, lai noteiktu, vai pircēji varētu dot priekšroku vienam vai otram.

Eksterjera dizains

Porsche 911 GT3 1 of 20 830x466

Vispirms sāksim ar dizainu. Dažiem Porsche entuziastiem jaunais Porsche 911 GT3 varbūt nav tik skaists kā tā priekšgājējs, taču tas joprojām ir velnišķīgi labi izskatīgs auto. Tā klasiskie platie aizmugurējie šķēlumi, aizmugurējā dzinēja forma un agresīvā aerodinamiskā izskata (īpaši ar aizmugurējo spārnu) padara to par trases dienas mašīnu, bet ne pārāk nepatīkamu.

bmw m4 csl g82 16 830x623

Savukārt BMW M4 CSL ir pilnīgi traks, turklāt apzināti. BMW zināja, ka M4 CSL būs tā ekstrēmākais automobilis, tāpēc tam bija nepieciešams pēc iespējas ekstrēmāks izskats, un tas ir. BMW pārņēma M4 jau tā plakanās nāsis un padarīja tās vēl agresīvākas, pievienoja masīvas motora pārsega joslas un sarkanu apdari ap režģiem, kā arī piešķīra visagresīvākajam CSL bagāžnieka spoileru, kāds jebkad bijis uzstādīts BMW. Ja meklējat traku dizainu, M4 CSL noteikti ir domāts tieši jums, un tā trakulīgumam piemīt neviltots šarms. Taču, manuprāt, mēs visi varam piekrist, ka 911 GT3 izskatās labāk.

Interjera dizains

Iekšpusē M4 CSL noteikti izskatās īpašāks. Atkal, nebraucot ar abiem, mēs nevaram salīdzināt to sajūtas un mijiedarbību. Taču, runājot tikai par dizainu, M4 CSL ar oglekļa šķiedras centrālo tuneli, aizmugurējo sēdekļu bagāžas nodalījumu un mežonīgajiem ķeblīšu sēdekļiem izskatās daudz aizraujošāk.

911 GT3 salons izskatās lieliski – vienkāršs, uz autovadītāju orientēts dizains, perfekts stūres rats (gan pēc formas, gan diametra) un krāšņi mērinstrumenti. Taču tam trūkst tās svētās, velnišķīgās, īpašās atmosfēras, kas piemīt M4 CSL iekšpusē.

Veiktspēja

Kas attiecas uz specifikācijām un veiktspēju? Abas automašīnas ir ātras, bet to ātruma sasniegšanas veids ir atšķirīgs. BMW M4 CSL ir daudz brutālāks, jo tā 3,0 litru divkāršais I6 ar turbopūtes kompresoru attīsta 543 zirgspēkus (550 ZS) un 479 ZS griezes momentu, kas caur astoņu pakāpju automātisko pārnesumu nonāk uz aizmugures riteņiem. BMW apgalvo, ka no 0 līdz 100 mph tas notiek 3,6 sekundēs, kas ir ticami, ņemot vērā, ka tas joprojām ir tikai ar aizmugurējo riteņu piedziņu un visu šo griezes momentu.

Savukārt Porsche 911 GT3 izmanto 4,0 litru dabiski pildītu plakano sešcilindru dzinēju ar 502 ZS un 346 ZS griezes momentu. Šis brīvi elpojošais plakanais sešinieks ir pieejams ar astoņu pakāpju divsajūgu pārnesumkārbu vai sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu, kas to padara entuziastiem draudzīgāku nekā M4 CSL. Arī 911 GT3 ir aizmugurējo riteņu piedziņa, taču Porsche apgalvo, ka 0-60 mph laiks ir 3,2 sekundes.

Svars

Kā Porsche varētu būt ātrāks, neraugoties uz mazāku jaudu un krietni mazāku griezes momentu? Svars. BMW M4 CSL sver 3640 kg, savukārt Porsche 911 GT3 sver tikai 3199 kg. Turklāt 911 ir arī vilces priekšrocības, jo motors atrodas virs aizmugurējiem riteņiem. Vai laiks no 0 līdz 60 mph norāda, kuru automašīnu būs labāk vadīt? Nē, un M4 Competition jau ir diezgan tuvu aiz 911 GT3 braukšanas prieka ziņā, tāpēc ir iespējams, ka M4 CSL patiešām varētu ar to konkurēt.

Cenu noteikšana

Vācijā BMW M4 CSL maksās 165 000 eiro, bet Amerikā – 139 900 ASV dolāru plus 995 ASV dolāru ceļa maksa. Amerikas Savienotajās Valstīs tas ir mazāk nekā GT3 sākumcena, kas ir 161 000 ASV dolāru, tāpēc M4 CSL varētu būt izdevīgāks. Interesanti, ka BMW M4 CSL būs pieejams tikai 1000 eksemplāru, tāpēc tas būs arī ārkārtīgi rets. Tas ir labs signāls tiem 1000 klientiem, kuriem būs ārkārtīgi ekskluzīvs automobilis, bet visiem pārējiem, kas vēlas īpašu sporta automobili, būs pieejams 911 GT3, lai gan ar 22 000 dolāru piemaksu. Kurš ir labāks pirkums? Par to vēl ir pāragri spriest, taču šī būs interesanta sāncensība.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru