Pārskats: BMW M4 GTS – nākotnes klasika?

Mani sauc Didjē, un es esmu lepns BMW M4 GTS īpašnieks. Šis uz ielas legālais sacīkšu automobilis ir viss, par ko es jebkad esmu sapņojis. Laika gaitā man ir bijusi iespēja būt M3 F80 un M3 F80 Competition, M2 F87 un M4 F82 Competition īpašniekam, taču šis M4 GTS ieņem ļoti īpašu vietu manā sirdī.

bmw m4 gts test drive 01 830x554

Foto nodrošināja Didier @didierpasschier

Vispirms es iemīlējos tā izskatā, Recaro oglekļa šķiedras ķeblīšu sēdekļos, aizmugurē iebūvētajā būrī un masīvajā oglekļa šķiedras spoilerī. Tomēr daudzi, iespējams, nezina, ka pēdējais ir manuāli regulējams, ar trim dažādām pozīcijām. Agresīvākajā pozīcijā tas var nodrošināt 210 kg piespiedējspēka pie 183 km/h. Arī priekšējo oranžo splitteri var pagarināt līdz 2,4 collas, taču to dariet tikai trasē, jo uz ceļa nelīdzenumiem to noplēsīsiet. Pilnībā izstiepts, tas var nodrošināt 63 mārciņas piespiedējspēka pie 183 km/h.

Ūdens iesmidzināšanas sistēma

BMW M4 GTS test drive review 106 750x500

Dzinējs ir vēl viens brīnums. Šī ir pirmā ūdens iesmidzināšanas sistēma BMW ceļa automašīnā. Par BMW ūdens iesmidzināšanas sistēmu mēs jau esam dzirdējuši daudz. Būtībā tā izsmidzina augstspiediena ūdens miglu ieplūdes atverē. Pie 145 psi šī migla no karstuma pārvēršas par tvaiku, un šīs izmaiņas enerģija ievērojami atdzesē sadegšanas kameru. Tas ļauj BMW palielināt turbo kompresijas spiedienu no 17,2 psi līdz 21,6 psi, neradot dzinēja klauvēšanas risku.

Sistēma darbojas līdz pat 41 grāda pēc Fārenheita grādu temperatūrā. Taču, ja auto darbina bez sistēmas, dzinējs atgriežas pie Competition Package specifikācijas ar 444 ZS. Ja sistēma ir ieslēgta, M4 GTS sasniedz 495 ZS.

Arī šasija ir nedaudz uzlabota, un balstiekārta ir pazemināta un nostiprināta – vairāk par to nākamajās nedēļās. Tādējādi M4 GTS būs vadāms kā īsts sacīkšu auto.

Lielisks trases ierocis

17. posms – pirmssezonas testu diena – Spa-Francorchamps // 2021. gada 14. aprīlis // Autortiesības © Curbstone Track Events 2021 // Visas tiesības aizsargātas // www.curbstone.net // Bas Fransen Photography

Braukšana nav nekas salīdzinājumā ar “normālu” BMW M3 vai M4. Pat konkursa versijas nespēj pietuvoties M4 GTS. Priekšā ir daudz lielāka saķere, un stūrēšana ir daudz asāka. Tas sniedz lielu pārliecību, kad trasē tiek izdarīts spēcīgs spiediens, tieši tam šis auto ir radīts. Turklāt braukšanas pozīcija šajā automašīnā ir absolūti perfekta.

Turklāt 50 ZS papildu jauda reālās dzīves situācijās neko daudz nemaina. Taču M4 GTS jauda ir daudz agresīvāka. Tieši to mēs arī vēlamies – ekstrēmu M produktu, kādu vēl nekad neesam redzējuši.

Es jau esmu nobraucis daudz apļu trasē, galvenokārt slavenajā Formula 1 trasē Spa-Francorchamps. Un pat šodien M4 GTS man vēl aizvien liek justies kā zossērkšķiem. Spītēšana visu dienu trasē ir tas, ko šis auto vēlas!

Džefa Kūnsa radītā M3 GT2 aploksne, ko iedvesmojis Džefs Kūnss

17. posms – pirmssezonas testu diena – Spa-Francorchamps // 2021. gada 14. aprīlis // Autortiesības © Curbstone Track Events 2021 // Visas tiesības aizsargātas // www.curbstone.net // Bas Fransen Photography

Sākotnējā krāsa ir Black Sapphire Metallic, bet es domāju, ka šis auto ir pelnījis vairāk “kliedzošu” izskatu. Iedvesmas avots šim aplīmējumam bija Džefa Kūnsa (Jeff Koons) skaistais BMW Art Car #17 – BMW M3 GT2. BMW M4 GTS ir ideāls auto, lai radītu jaunu šī mākslas darba versiju.

Foto nodrošināja Didier @didierpasschier

Tāpēc es sadarbojos ar Nātanu Haetiju, kurš ir slavens ar savu ekstrēmā dizaina sporta automobiļu dizainu. Protams, rezultāts bija satriecošs, un tas bija tieši tāds, kādu es meklēju. Laika gaitā M4 GTS saņēma vēl dažus uzlabojumus. Es nomainīju M4 GTS spoileru pret M4 GT4 spoileru un pievienoju M4 GT4 kanardus un M4 GT4 bremžu dzesēšanas kanālus. Protams, visas šīs detaļas ir izgatavotas no oglekļa šķiedras, un tās izskatās kā mājās uz M4 GTS.

BMW M4 GTS, visticamāk, kļūs par nākotnes klasiku, jo īpaši tāpēc, ka tīri sacīkšu automobiļi ar iekšdedzes dzinēju vairs ilgi nebūs pieejami. Taču, pat ja tādi vēl pastāvētu, BMW M4 GTS ir tas, kuru es paturēšu uz visiem laikiem.

[Fotogrāfijas medijiem nodrošināja Curbstone https://www.curbstone.net | Bas Fransen Photography] [Automašīnas īpašnieks: Didier @didierpasschier]

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru