Piecas populārākās automašīnas ar manuālo pārnesumkārbu, kas pašlaik ir pārdošanā

Pēdējo desmit gadu laikā BMW ir kļūdījies daudzās lietās. Tā ir izlaidusi pretrunīgus dizainus (M3/M4), tā ir sabojājusi potenciāli lieliskus automobiļus, padarot tos nejūtīgus un neskaidrus (8. sērija, Z4), un tā ir izniekojusi savu pirmo iespēju izveidot pienācīgu, neatkarīgu M klases automobili, padarot to par uzpūstu, sāpīgi neglītu SUV (XM). Tomēr BMW joprojām dažas lietas dara ļoti labi, un viena no tām ir tā, ka tas joprojām piedāvā manuālo pārnesumkārbu dažiem saviem automobiļiem, ko pašlaik var apgalvot tikai daži zīmoli.

Bavāri nav pilnīgi vieni, jo arī citi zīmoli piedāvā rokasgrāmatas. Tomēr to zīmolu skaits, kas joprojām piedāvā sporta automobiļus ar manuālo vadību, ar katru gadu krasi samazinās. Par laimi, mēs zinām, ka manuālā pārnesumkārba vēl kādu laiku saglabāsies BMW, jo nākamās paaudzes M2 saņems šādu pārnesumkārbu. Tomēr tas varētu būt BMW trīs pakāpju pārnesumkārbu gals. Tāpēc mēs domājām, ka varētu būt interesanti apvienot piecus labākos automobiļus ar manuālo pārnesumkārbu nozarē, lai redzētu, kur un kā BMW atrodas, tagad, kad tas ir daļa no elites pēdējās grupas.

5: BMW M4 Coupe

2021 bmw m4 manual black 02 830x467

Atklāti sakot, šķiet dīvaini, ka 473 zirgspēku jaudīgs kupeja ar aizmugurējo riteņu piedziņu un manuālo pārnesumkārbu ir saraksta pēdējā vietā. Tomēr vienīgais, kas to notur sarakstā, ir fakts, ka tas ir šāds auto, jo reālā M4 manuālā transmisija nav pārāk laba. Patiesībā gan M3, gan M4 manuālajai pārnesumkārbai ir viens no vismazāk patīkamākajiem sajūga pedāļiem, kādu jebkad esmu lietojis, un ļoti gumijas pārnesumu pārslēdzējs. Arī motors ar manuālo vadību ir kastrēts, salīdzinot ar Competition modeli, kas aprīkots tikai ar automātisko pārnesumkārbu. Tomēr tas ir aizmugures piedziņas BMW kupeja ar priekšējo dzinēju, manuālo vadību un sešdzinēju. Grūti pārspēt šo recepti.

4. Toyota GR86

Toyota GR86 Test Drive 1 of 24 830x467

Ikviens, kurš domā, ka Toyota GR86 nepieder pie šīs grupas, vienkārši vēl nav braucis ar šo automašīnu. Vienkārši un gaiši. Ja jums patīk braukt ar automašīnu, GR86 ir viens no labākajiem sporta automobiļiem, kas pieejams pārdošanā par jebkuru cenu. Tā ir jautra, godīga, vecmodīga izklaide pasaulē, kurā katrs jauns auto šķiet arvien sarežģītāks. Tās dzinējs ir lielisks, tā ir ātrāka, nekā jūs domājat, tai ir lieliska stūres iekārta, tā izskatās labi, un – pats galvenais – tai ir viena no labākajām manuālajām transmisijām spēlē. Ar stingrām, īsām un precīzām pārslēgšanās kustībām to ir prieks lietot, un tā katru, pat īsu braucienu padara aizraujošu. Un tas viss par nepilniem 30 000 ASV dolāru. Killer pakete.

3. BMW M3 Sedans

Vienīgais iemesls, kādēļ M3 sedanu sarakstā ierindoju augstāk nekā Toyota, ir tas, ka tas ir sedans. Fakts, ka 2022. gadā joprojām var iegādāties aizmugures piedziņas BMW M3 ar četrām durvīm un manuālo pārnesumkārbu, ir apbrīnojams. GR86 ir lieliski braukt… vienatnē. Tomēr tas ir briesmīgs, ja aizmugurē sēdina bērnus. Savukārt M3 aizmugurējā sēdeklī bez grūtībām var norīt divus auto sēdeklīšus un ērti uzņemt pāris bērnu. Turklāt tas ir ātrs, jautrs un aprīkots ar manuālo pārnesumkārbu. Lai arī cik kastrēta būtu M3 ar manuālo pārnesumkārbu un lai arī cik slikta būtu pati manuālā pārnesumkārba, tomēr kopumā tā ir lieliska un grūti pārspējama automašīna.

2. Cadillac CT5-V Blackwing

Tomēr, ja ir kāds kopējais komplekts, kas var pārspēt M3 sedanu ar manuālo vadību, tad tas ir šis – Cadillac CT5-V Blackwing. Kāds brīnišķīgs, šausminošs un smieklīgs briesmonis ir Blackwing. Tas izmanto M3 recepti un pastiprina to ar 6,2 litru V8 ar kompresoru, kas dod 668 zirgspēkus, sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu un aizmugurējo riteņu piedziņu. Tas arī izskatās labāk nekā M3, ir labāk vadāms, labāk stūrējams, skan daudz labāk un aizmugurējā sēdeklī ir vairāk vietas. Tas ir dārgāks, sākot no 83 995 ASV dolāriem pirms galamērķa, taču tas nav daudz dārgāk par 72 000 ASV dolāru, ko maksā M3. Esmu diezgan daudz braucis ar abiem, un zinu, kam es tērētu naudu.

1. Porsche 911 GT3

Šeit tiešām var būt tikai viena atbilde, vai ne? Tas ir Porsche 911 GT3. Tas ir visdārgākais automobilis šajā sarakstā, sākot no 169 700 ASV dolāriem, bet kam, pie velna, tas ir svarīgi. Tas ir īsts 911 GT3 ar 4,0 litru dabiski iesmidzinātu plakano sešinieku, kas griežas līdz 9000 apgr./min ( deviņi tūkstoši apgr./min! ), kas darbina aizmugurējos riteņus un ir pieejams ar atbilstošu sešpakāpju pārnesumkārbu. Tas ir automobiļu cienītāju sapņu materiāls, un lielākā daļa no mums tiecas, lai kādreiz kļūtu par tā īpašnieku. Tas ir arī vislabāk vadāmākais, vislabāk braucamais un aizraujošākais automobilis šajā sarakstā. Tāpēc tam ir jāieņem pirmā vieta.

Godalgotās vietas: Gaidāmais BMW M2, Honda Civic Si, Ford Bronco

Gaidāmais BMW M2 būs pieejams arī ar manuālo pārnesumkārbu, kā arī ar aizmugures piedziņu un 450 zirgspēku jaudīgu divturbīnu sešdzinēju, tāpēc tas ir pelnījis uzslavu. Arī Honda Civic Si par nepilniem 30 000 ASV dolāru piedāvā daudz jautrības un vienu no labākajām manuālajām transmisijām uz planētas, turklāt ar četrām durvīm. Vienīgais iemesls, kāpēc es to neiekļāvu sarakstā, ir tas, ka vēl neesmu ar to braucis. Arī Ford Bronco ir pelnījis zināmu mīlestību, jo tas ir lieliski izskatīgs atpalikušais apvidus automobilis, kas pieejams ar septiņu pakāpju manuālo pārnesumkārbu un atbilstošu apvidus aprīkojumu. Tas ir diezgan forši un ir pelnījis mīlestību.

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru