Internets bija biedējošs, bet elektriskajiem transportlīdzekļiem nevajadzētu būt bailīgiem

Pārmaiņas vienmēr biedē. Jaunas tehnoloģijas, kas maina mūsu dzīvesveidu, vienmēr satrauc masu. Patiesībā tas ir saprotami. Mēs ļoti pierodam pie tā, kā viss notiek, un, tiklīdz sākam justies ērti, viss atkal mainās. Vispirms tā notika ar datoriem, tad ar internetu, un tagad, šķiet, tas notiek ar elektriskajiem transportlīdzekļiem.

Nav šaubu, ka cilvēki, šķiet, elektromobili uzskata par tādu kā triku, līdzīgi kā sākumā internetu. Viņi neņem vērā elektromobili kā parastu pārvietošanās līdzekli tikai tāpēc, ka nespēj aptvert pilnu ainu. Protams, šobrīd tas, iespējams, nav absolūti labākais pārvietošanās veids, taču tuvojas diena, kad elektromobiļi kļūs par normu.

1994. gadā Brian Gumbel un Katie Couric raidījumā The Today Show šķita pārsteigti par interneta ideju. Pagājis 21 gads, un cilvēki nezinātu, ko bez tā darīt.

Ja viss internets visā pasaulē sabruktu, pasaulē pēkšņi iestātos plašs pandemonijs, jo pasaule pēkšņi sabruktu. Tomēr cilvēki, šķiet, aizmirst, ka vēl pirms dažiem prezidentiem tas bija tikai triks, par kuru lielākā daļa cilvēku domāja. Tad kāpēc tās pastāvīgās bailes no elektriskās piedziņas? BMW iesēdināja Gumbelu un Kuriku i3 automašīnā un lika viņiem no jauna izspēlēt savu apjukumu, šoreiz par i3, gaidāmajai BMW Super Bowl reklāmai. Šī būs arī pirmā BMW Super Bowl reklāma četru gadu laikā. Viņu apjukums acīmredzami ir izspēlēts, taču vairums cilvēku jūtas patiesi.

Kad dažas dienas man bija i3 tests, tas izpelnījās “Ooohs” un “Aahs” par izskatu un interjeru. Kad es viņiem teicu, ka tas ir pilnībā elektrisks, viņi pārstāja un viņu deguni saraucās. Es tikpat labi varēju viņiem pateikt, ka tas darbojās ar biezeni no roņu mazuļiem. “Elektriskais? Bet cik tālu jūs patiešām varat aizbraukt?” viņi jautāja. Saprotams jautājums, bez šaubām. Bet, kad es viņiem teicu, ka nobraukums ir aptuveni 80 jūdzes, viņi skatījās uz mani tā, it kā man no pieres būtu izauguši ragi.

Neviena persona, ar kuru es runāju par i3, ikdienā neveic aptuveni 80 jūdžu attālumu, tomēr viņi izsmēja šo skaitli. Tolaik mana ikdienas pārvietošanās bija 100 jūdzes, un es to izmantoju, lai to laiku, kad man tas bija pieejams. Tomēr i3 tika uztverts ar nicinājumu tikai tāpēc, ka ar to nevarēja tik viegli veikt pārbraucienu pāri valsts robežām kā ar Ford Explorer. Es biju tikpat pārsteigts par negatīvo attieksmi, cik viņi bija pārsteigti par diapazonu. Vienas dienas laikā es burtiski nobraucu 100 jūdzes, nesadedzinot ne pilienu degvielas, braucot pilnīgi vidēji ātri pa šoseju, pilnīgā komfortā un gandrīz klusumā, klausoties kristāldzidru radio, un cilvēki joprojām teica: “Un kas būtu, ja jums būtu jābrauc vēl tālāk?”. Šķiet, ka, izmantojot jaunās tehnoloģijas, lielākā daļa cilvēku spēj saskatīt tikai trūkumus, nepilnības.

Tomēr ne visi baidās. Ir daudzi, kas jau agri iecienījuši i3 un uzskata to par svaiga gaisa malku starp drēgno un duļķaino jūru, kāda ir lielākā daļa automobiļu nozares. Šķiet, ka i3 ir neliels kulta piekritēju loks, kuriem patīk tā elektriskā automobiļa dīvainības. Un es varu pilnībā saprast viņu sajūsmu. Jau pēc trim dienām, ko pavadīju ar i3, es biju sajūsmā par tā dzēlīgo šarmu. Ir daži amerikāņi, kuri jūtas līdzīgi, tomēr, šķiet, ka var paiet ilgāks laiks, līdz masas kļūs tikpat aizrāvušās kā šie daži izredzētie.

Patiesībā žēl, jo i3 ir tehnoloģisks šedevrs un velnišķīgi labs auto. Cerams, ka nebūs vajadzīgs vēl 21 gads, lai cilvēki sāktu atbalstīt ideju par i3 vai jebkuru citu elektromobili.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru