BMW investē augstas veiktspējas kompozītmateriālu ražotājā Bcomp

BMW investīciju struktūrvienība i Ventures turpina paplašināt savu uzņēmumu portfeli, izveidojot jaunu partnerību. Šonedēļ BMW Group iegādājās daļu Šveices uzņēmumā Bcomp, kas ražo ilgtspējīgus pastiprinājuma risinājumus. Vienlaikus abi uzņēmumi stiprina arī savu sadarbību autosporta jomā, jo Bcomp tagad ir oficiālais BMW M Motorsport partneris jaunajam BMW M4 GT4 sacīkšu automobilim.Sadarbība aizsāks arī atjaunojamo izejvielu izstrādi nākotnes transportlīdzekļu modeļu sastāvdaļām.

Bcomp sadarbība ar BMW sākās 2019. gadā, kad BMW Motorsport izmantoja tās piedāvātos pastiprinājuma risinājumus Formula E automašīnās. Linu dzesēšanas vārpsta BMW iFE.20 kļuva par pirmo BMW sacīkšu automobili, kura detaļas izgatavotas no atjaunojamām augu šķiedrām. Tikmēr Bcomp izstrādātie powerRibs™ un ampliTex™ armēšanas risinājumi, kas izgatavoti no dabīgiem kompozītmateriāliem, tika izmantoti BMW M Motorsport DTM apvidus sacīkšu automašīnās, lai aizstātu atsevišķas ar oglekļa šķiedru pastiprinātas plastmasas (CFRP) detaļas.

bmw bcomp natural fibers 26 830x553

Tā kā BMW ir pazīstams ar tehnoloģiju pārnesi no sacīkšu trasēm uz ceļiem, šīs jaunās materiālu tehnoloģijas tiks iekļautas arī BMW M modeļos un BMW M veiktspējas detaļās. “Produktu ilgtspēja kļūst arvien svarīgāka arī autosporta pasaulē,” saka BMW M GmbH valdes priekšsēdētājs Franciscus van Meels. “Tāpēc mēs priecājamies, ka Bcomp ir oficiālais BMW M Motorsport partneris BMW M4 GT4 projektā.”

Bcomp izstrādātā powerRibs™ pastiprinājuma tehnoloģija, kas iedvesmojusies no lapu dzīslām, palielina stingrību ar minimālu svaru, radot 3D struktūru vienā plānās čaulas elementa pusē. Tas ļauj samazināt izmantotā pamatmateriāla daudzumu, tādējādi samazinot ražošanas svaru, izmaksas un palīgmateriālus. AmpliTex™ stiegrojums pievieno redzamu linu šķiedru slāni, kas ir oglekļa ziņā neitrāls tradicionālā pārklājuma materiāla aizstājējs.

bmw bcomp natural fibers 07 830x553

Šo divu materiālu apvienošana ļauj samazināt iekšējai apdarei izmantotās plastmasas daudzumu līdz pat 70 % un vienlaikus samazināt CO2 emisijas līdz pat 60 procentiem. Rezultātā tiek iegūti ilgtspējīgāki transportlīdzekļu komponenti, kuru bojājumu režīma papildu priekšrocība ir lielāka drošība salīdzinājumā ar tradicionālajiem kompozītmateriāliem. Dabisko šķiedru kompozītmateriālus var izmantot arī ar klasiskiem autosporta piederumiem, piemēram, BMW M Performance detaļu klāstā iekļautajiem piederumiem.

BMW cenšas līdz 2030. gadam samazināt savu transportlīdzekļu aprites cikla oglekļa emisijas par vairāk nekā 40 procentiem, salīdzinot ar 2019. gada līmeni. Tāpēc nav nekāds pārsteigums, ka BMW jau gadiem ilgi investē līdzekļus atjaunojamo materiālu pētniecībā un attīstībā.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru