Izmēģinājuma brauciens: Mercedes-AMG EQS 53 – augstas veiktspējas limuzīns

Laipni lūgti atpakaļ pie Mercedes EQS, un šoreiz tas nav bāzes Mercedes-Benz modelis, bet gan AMG izstrādātais pirmais elektriskais S-klases modelis no Vācijas dienvidos bāzētā ražotāja. Pēc tam, kad gada sākumā es ar to braucu Šveicē, šoreiz esmu Amerikas Savienotajās Valstīs, Losandželosā. Precīzāk, Kalifornijā, ļaujot sev iepazīties ar AMG elektriskās braukšanas veidu. Pirms mēs ienirstam un apspriežam transportlīdzekli, man jāsaka, ka es personīgi nekad neesmu labi sasaistījies ar “parasto” EQS 580, ar kuru braucu pa gleznainajiem Šveices Alpu ceļiem. Vājais stūres mehānisms, atslēgtā bremžu sajūta un laivai līdzīgā balstiekārtas sajūta nebija domāta man. Šis transportlīdzeklis pilnībā lika man pārkalibrēt savas sajūtas tā, kā es to negribēju.

Pilnīgs jebkādu emociju trūkums, izmantojot kontroli, man radīja pieredzi, ko es negribētu drīzumā atkārtot. Tomēr AMG inženieri mani pārliecināja, ka viņi ir gatavi nodrošināt man daudz labāku un saistošāku braukšanu. Es devu viņiem iespēju šaubīties un ar EQS 53 AMG izbraucu pa Losandželosas lielceļiem un kalnu pāreju netālu no Palmspringsas. Manas domas? Ļaujiet man jūs pārsteigt!

Augstas veiktspējas elektriskais limuzīns

mercedes benz eqs testa brauciens 09 830x556

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC ; kombinētais WLTP: 23,4-21,1 kWh/100 km; kombinētās WLTP CO2 emisijas: 0 g/km; elektriskais reichweite WLTP: 529-586 km; ārējais izskats: hiacintrot metālisks; interjers: Leder Nappa schwarz/spacegrau // Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC (kombinētais elektroenerģijas patēriņš (WLTP: 23,4 – 21,1 kWh/100 km; CO2 emisijas: 0 g/km, nobraukums 529 -586 km); eksterjers: hiazint sarkans metālisks; interjers: Izgatavots: melna Nappa āda/space grau

Daudzi cilvēki, tostarp paši AMG pārstāvji, ļaus jums noticēt, ka EQS ir AMG pirmais mēģinājums radīt pilnībā elektrisku veiktspējas automobili. Tā nav pilnīga taisnība. Ierobežotā sērija SLS Electric Drive, kas tika atklāta 2012. gadā, oficiāli ir pirmais elektromobilis no Afalterbahas, taču var apgalvot, ka EQS ir pirmais masveidā ražotais elektromobilis. Tas apvieno greznību un veiktspēju komplektā, kas pašreizējā automobiļu pasaulē nav pieejams. Protams, turpmākajos gados tam sekos arī citi ražotāji, piemēram, Audi, BMW, Lexus, Infinity, Bentley un Rolls-Royce, taču šobrīd EQS šajā tirgus telpā ir vienīgais.

Automobilis balstās uz Mercedes EVA2 grupas platformas elektriskajiem automobiļiem, tostarp EQE, un tajā redzēsim arī EQS SUV, EQE SUV un nākamo EQS Maybach versiju. AMG EQS mērķis ir pierādīt, ka AMG elektromobilim var būt tikpat spēcīgs raksturs kā tā iekšdedzes brāļiem. Jā, es apzinos, ka skanīgā skaņu celiņa no ICE AMG pilnīgi trūkst, taču pēdējo desmit gadu laikā AMG ir bijis kas vairāk nekā tikai riepas kūpinoši huligāni ar monstrozo V8 skaņu celiņu. Dažādos transportlīdzekļos ir ienākuši izsmalcinātāki braukšanas raksturi, padarot tos par labākām braukšanas mašīnām, nezaudējot AMG atšķirīgo raksturu.

EQS inženieri patiešām meklēja, kur varētu aktīvi iestrādāt AMG DNS. Tas nozīmēja būtiski uzlabot veiktspēju taisnā līnijā, palielināt uzsvaru uz vadāmību un vadītāja iesaisti, kā arī palielināt bremzēšanas veiktspēju, bet arī pievērsties autovadītāja uzmanības pastiprināšanai saistībā ar salona saskarni, mainīt stilu un palielināt tā klātbūtni, lai iekšpusē pievienotu virkni uz veiktspēju vērstu tehnoloģiju un braukšanas režīmu, kas paredzēti autovadītājam un tā pasažierim.

mercedes benz eqs testa brauciens 15 830x484

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC ; kombinētais WLTP: 23,4-21,1 kWh/100 km; kombinētās WLTP CO2 emisijas: 0 g/km; elektriskais reichweite WLTP: 529-586 km; ārējais izskats: hiacintrot metālisks; interjers: Leder Nappa schwarz/spacegrau // Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC (kombinētais elektroenerģijas patēriņš (WLTP: 23,4 -21,1 kWh/100 km; CO2 emisijas: 0 g/km, nobraukums 529 -586 km); eksterjers: hiazint sarkans metālisks; interjers: Izgatavots: melna Nappa āda/space grau

Dzinējsistēma un veiktspēja

Sāksim ar “motora pārsegu”. EQS 53 ir divu motoru konfigurācija, līdzīgi kā EQS 580. Dzinējiem ir uzlabota aparatūra, labāka dzesēšana un pilnveidota programmatūra, kas ļauj sasniegt 484 kw vai 560 kw jaudu (vairāk par to vēlāk) un 1020 Nm griezes momentu. Akumulators, kas savienots ar abiem no AMG atvasinātajiem motoriem, ir 108 kwh pakete, ko mēs redzējām citiem EQS modeļiem. Atšķirība starp abiem veiktspējas līmeņiem ir atkarīga no tā, vai jūs kā klients izvēlaties AMG Dynamic Plus paketi. Ar uzstādīto paketi sprints no 0 līdz 100 km/h tiek veikts 3,4 sekundēs, kas ir par 0,4 sekundēm ātrāk nekā bez paketes. Maksimālais ātrums palielinās arī tad, ja jūs atzīmējat šo izvēles rūtiņu pasūtījuma veidlapā: 250 km/h, nevis 220 km/h.

Kopumā tas nav slikti, ja ņem vērā automobiļa milzīgos izmērus un 2575 kg pilno masu. Šis izmērs un svars, protams, kļūst vēl acīmredzamāks un pamanāmāks, kad ar EV uzbraucu pa slīpu kalnu pāreju ar līkločiem. Pievienojot tam šausminošus laikapstākļus, kas apvienoja horizontālu lietu, 8 grādu ārējo temperatūru un spēcīgu vēju, un vispārējam izaicinājumam noturēt to uz ceļa vajadzēja būt grūtākam, nekā tas bija patiesībā.

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC ; kombinētais WLTP: 23,4-21,1 kWh/100 km; kombinētās WLTP CO2 emisijas: 0 g/km; elektriskais reichweite WLTP: 529-586 km; ārējais izskats: hiacintrot metālisks; interjers: Leder Nappa schwarz/spacegrau // Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC (kombinētais elektroenerģijas patēriņš (WLTP: 23,4 -21,1 kWh/100 km; CO2 emisijas: 0 g/km, nobraukums 529 -586 km); eksterjers: hiazint sarkans metālisks; interjers: Izgatavots: melna Nappa āda/space grau

Sākiet to mest līkumos, un jūs sajutīsiet, kā sāk darboties EQS svars. Tomēr noregulētā šasija patiešām padara AMG EQS atšķirīgu no saviem Benz līdziniekiem. Pneimatiskā balstiekārta un aizmugurējo riteņu stūrēšana – abi ir standarta aprīkojumā -, kā arī uzlabota stūrēšana ļauj izbaudīt pilnīgi atšķirīgu pieredzi salīdzinājumā ar parasto EQS, ar kuru es braucu jūlijā. Automašīna ir ciešāk saistīta ar ceļu un ļauj būt precīzāk vadāmai. Komunikatīvāka stūres vadības sistēma nav līdzīga sporta automašīnām, taču ļauj daudz pārliecinošāk izbraukt līkumus un izmantot divu motoru veiktspēju, lai patiešām uzbruktu ātrākajiem līkumiem. Automašīna ir pārsteidzoši veiklāka un vieglāka, it kā AMG būtu pa ceļam nometis dažus simtus kilogramu.

Īpaši braukšanas režīmi, kas raksturīgi elektromobiļiem

Braukšanas režīmi piedāvā dažādus savienojuma ar automobili veidošanas posmus. Līdzīgi kā citos AMG automobiļos. Visuzskatāmākās ir dažādas sintētiskās skaņas, kas tiek iepludinātas salonā, padarot elektromobiļa pieredzi vēl izteiktāku. Protams, pēc pieprasījuma tās var izslēgt. Ar stūres rullī uzstādītiem lāpstiņu mehānismiem var mainīt enerģijas reģenerācijas līmeni trīs pakāpēs. Lai iegūtu vislabāko bremžu sajūtu, turiet to pa vidu, kas kopumā ir ievērojami uzlabojusies salīdzinājumā ar EQS 580, taču tās pedāļa nekonsekventais gājiens joprojām prasa zināmu pielāgošanos pēc izkāpšanas no parastā automobiļa.

Par to jāpateicas AMG inženieriem, kuri turēja solījumu un izstrādāja ievērojami veiklāku un braukšanas ziņā patīkamāku pakotni. Vispārējais automobiļa līdzsvars ir, maigi izsakoties, iespaidīgs. Protams. ir vairāk riepu trokšņa un stingrāka gaita, taču arī to var sagaidīt no AMG modeļa. Kopumā saikne ar ceļu kopumā ir uzlabojusies, taču inženieri nav aizskāruši pašu būtību, ko EQS vajadzētu sniegt. Tas ir jūtams pēc tam, kad atstājat līkumainos ceļus aiz muguras un braucat ar EQS civilizētākā veidā. Tajā brīdī luksusa modelis jūs atalgos ar tādu pašu izsmalcinātību kā neAMG modeļi.

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC (kombinētā WLTP: 23,4-21,1 kWh/100 km; kombinētās WLTP CO2 emisijas: 0 g/km; elektriskais reichweite WLTP: 529-586 km); ārējais: Izolācija: MANUFAKTUR diamantweiß bright; Interieur: Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC (kombinētais elektroenerģijas patēriņš WLTP: 23,4-21,1 kWh/100 km; CO2 emisijas: 0 g/km, nobraukums WLTP: 529-586 km); virsbūve: dimanta balts, gaišs; salons: Izgatavošana: melna Nappa āda/ kosmosa pelēka.

Tādējādi mēs varam nedaudz apkopot EQS platformas piedāvājumu un to, kā EQS 53 atšķiras no saviem Benz brāļiem, runājot par eksterjera vai interjera dizainu. Vispirms aplūkosim ārpusi. Vācieši ir uzstādījuši melnu paneļu priekšējo radiatora režģi ar horizontālām statnēm un AMG sērijām. Digitālie priekšējie lukturi ir standarta aprīkojumā, un jūs varat izvēlēties starp 21 vai 22 collu AMG specifiskiem riteņu diskiem ar Heritage vai Aero dizainu, kas apauti ar Michelin Pilot Sport EV riepām. Aizmugurējais spoileris un aizmugurējais difuzors ir īpaši AMG.

Augsto tehnoloģiju kabīne

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC ; kombinētais WLTP: 23,4-21,1 kWh/100 km; kombinētās WLTP CO2 emisijas: 0 g/km; elektriskais reichweite WLTP: 529-586 km; ārējais izskats: hiacintrot metālisks; interjers: Leder Nappa schwarz/spacegrau // Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC (kombinētais elektroenerģijas patēriņš (WLTP: 23,4 -21,1 kWh/100 km; CO2 emisijas: 0 g/km, nobraukums 529 -586 km); eksterjers: hiazint sarkans metālisks; interjers: Izgatavots: melna Nappa āda/space grau

Iekšpusē jūs sagaida standarta EQS pakete ar dažiem AMG akcentiem. Standarta aprīkojumā ietilpst 56 collu Hyperscreen, kura kopējais platums ir 1,4 metri. Katrā no trim OLED ekrāniem jums ir pieejama AMG veiktspējas izvēlne vai AMG centrālā paneļa opcijas. AMG stūres ratu papildina AMG stila sēdekļi un visā salonā izmantota Alkantara. Priekšējo un aizmugurējo sēdekļu pamatne man joprojām ir pārāk īsa. Priekšējo sēdekļu sānu balsti ir acīmredzami uzlaboti un labāk notur jūs sēdeklī.

Uzlādes frontē 108 kW akumulators nodrošina 585 km nobraukumu un iespēju uzlādēt 300 km nobraukumu 19 minūtēs, bet no 10 līdz 80 procentiem – 31 minūtē. Mums nebija iespējas reāli pārbaudīt tā nobraukuma spējas, kas nozīmē, ka pagaidām mums jātic AMG vārdiem. Turklāt EQC izmanto 400 voltu elektrisko arhitektūru un var uzlādēties ar jaudu līdz 200 kw.

Tiem, kas ir tirgū un kurus intriģē izredzes iegādāties EQS, AMG versija, šķiet, ir vienīgā izvēle tiem, kas vēlas saglabāt zināmu vadītāja iesaisti, vienlaikus apvienojot augsta līmeņa luksusa raksturu ar nepārprotamu veiktspēju. Šis AMG EQS šajā ziņā spīd, jo īpaši salīdzinājumā ar vienīgajiem 450 un 580 modeļiem, kas ir drīzāk komfortabli kruīzauto, nevis augstas veiktspējas mašīnas. AMG variants daudzējādā ziņā ir sasniegums Affalterbachas inženieriem, kas demonstrē, ka viņi spēj vairāk nekā tikai ražot V8 jaudas salonus/vāģus un izcilus hot-hatchus ar drifta režīmiem. Es viņiem aplaudēju. Labi padarīts darbs!

Attēli paņemti no Mercedes-Benz for media use

BMWblog
Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru