TESTA VAIRĀŽA: 2017. gada BMW M240i – vai jums vajadzētu iegādāties šo, nevis M2?

Šobrīd BMW nav ideālos attiecībās ar savu fanu bāzi. Patiesi, aizrautīgie BMW entuziasti šobrīd ir neapmierināti ar savu iecienīto Bavārijas zīmolu, jo tas, šķiet, vairāk rūpējas par tehnoloģisko progresu, nevis par tīru braukšanas prieku. Mēs esam šo tēmu apsprieduši ad nauseam, saprotot, ka BMW ir jāpielāgojas vai jāmirst šajā strauji mainīgajā tirgū. Taču šī izdzīvošanas evolūcija ir novedusi pie tā, ka daudzi BMW automobiļi ir zaudējuši to īpašo dzirksti, kas kādreiz padarīja BMW par entuziastu zīmolu. Par laimi, bavāru modeļu klāstā joprojām ir daži automobiļi, kas ir mērķtiecīgi radīti priekam un priekam, nevis kam citam. Par laimi, mums bija iespēja nedēļu izmēģināt vienu no šiem automobiļiem – BMW M240i.

BMW M240i Coupe Test Drive Review 03 830x623

Uz papīra M240i, it īpaši mūsu testējamajam modelim, ir ļoti maz, kas varētu mazināt tā pievilcību. Zem motora pārsega atrodas jaunā izcilā B58 3,0 litru turbokompresora I6 motora versija, sešu pakāpju manuālā pārnesumkārba (lai gan pēc izvēles ir pieejama astoņu pakāpju automātiskā pārnesumkārba) un aizmugures riteņu piedziņa. M Sport bremzes, adaptīvā balstiekārta un lipīgās Bridgestone Potenza vasaras riepas, un jums ir laba recepte jautrībai. Mūsu automobilis tika apgādāts pat ar dažiem M Performance labumiem, lai palielinātu tā jautrības faktoru, piemēram, jaunu priekšējo sadalītāju, stūres ratu ar displeju II un, kas ir vissvarīgākais, aizmugurējo diferenciāli ar ierobežotu slīdēšanu. Tātad lielākoties mūsu testa BMW M240i specifikāciju lapa šķita ideāls BMW. Līdz brīdim, kad jūs paskatījāties uz cenu birku.

Mūsu automašīna bija aprīkota ar M Performance papildaprīkojumu un visām pakotnēm, tāpēc patiesībā tā bija dārgāka par līdzīgi aprīkotu BMW M2. Pēdējam automobilim ir lielāka jauda, tas ir ātrāks, darbojas labāk un ir īsts, reāls M automobilis. Tomēr mūsu M240i maksāja par tūkstoš vai diviem tūkstošiem vairāk par mazāku veiktspēju. Tāpēc ir jāuzdod jautājums – vai ir vērts iegādāties BMW M2?

BMW M240i Coupe Test Drive Review 06 830x623

Nedēļas laikā, braucot ar mūsu M240i, mums bija laiks pārdomāt šo jautājumu starp riepu dūmiem un smaidošām sejām. Tomēr, pirms mēs atbildēsim uz šo jautājumu, pievērsīsimies BMW M240i kā automobilim, nevis salīdzinot to ar kaut ko citu.

Iepriekš minētais 3,0 litru motors ir absolūts motora dārgakmens. Ar 335 ZS un 369 ZS griezes momentu tas padara M240i pienācīgi ātru. Ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu M240i spēj no 0 līdz 100 km/h paātrināties aptuveni 4,5 sekundēs, un tikpat ātrs tas arī šķiet. Kombinācijā ar automobiļa kompaktajiem izmēriem šis turbo sešcilindrs padara M240i par absolūtu ieroci uz ceļa. Tas var viegli izbraukt spraugas satiksmē un vienkārši pārspēt pārsteidzoši daudzus sporta automobiļus. Ne jau dzinēja jauda padara to tik iespaidīgi ātru, bet gan jaudas padeve. Tas ir tik zīdaini vienmērīgs un labprāt griežas, turklāt gandrīz viss griezes moments tiek sasniegts ap 2000 apgr./min. Baby-M vienkārši raķetē no starta līnijas, un sagriezt satiksmi ir tikpat vienkārši, kā vienkārši nospiest labo kāju un novirzīt stūri vēlamajā virzienā. Tas ļauj viegli nobraukt daudzus kilometrus ātri pēc kārtas.

Lai gan dzinējs ir absolūti izcils ar savu jaudas padevi, tas ir vēl labāks ar savu trokšņa līmeni. BMW entuziasti nav bijuši sajūsmā par to, kā mūsdienu BMW M automobiļi skan. BMW M3/M4 S55 dzinējs nav izpelnījies lielu mīlestību sava trokšņa dēļ. Tomēr šis B58 dzinējs skan lieliski un labāk nekā M3 S55 dzinējs. Tas skan mehāniski un mehāniski, līdzīgi kā kādreizējie BMW I6 dzinēji. Ir dzirdams indukcijas troksnis (lai gan daļa no tā ir viltota), un izplūdes gāze rada metālisku vaimanāšanu pie augstiem apgriezieniem. Tas ir vienkārši skaisti. Pie gāzes pedāļa pacelšanas ir dzirdami daži pukšķieni un sprādzieni, taču tie nav pārāk lieli un neizklausās pārāk mākslīgi.

Nesen uzzinājām, ka BMW atteiksies no manuālās pārnesumkārbas opcijas 2. sērijas modeļiem Ziemeļamerikā. Šis fakts mūs vēl vairāk iepriecināja, ka mūsu testētajam automobilim bija uzstādīta sešu pakāpju manuālā pārnesumkārba. Tā kā tā ir pēdējā šāda tipa automašīna, mēs varējām izbaudīt tās burvību. Lai gan, jāatzīst, tā nav labākā manuālā pārnesumkārba pasaulē vai pat no BMW. Tās metieni ir diezgan gumveidīgi un ar robiem, tāpēc dažkārt tā ir nedaudz apgrūtinoša. Tomēr sajūgs ir patīkams un viegls, bet ne pārāk viegls, un to ir viegli lietot, un tas atvieglo darbu satiksmē, vienlaikus ir arī jautrs, kad jābrauc ātri. Godīgi sakot, mēs vienkārši priecājāmies, ka mums ir manuālā pārnesumkārba, tāpēc tās kvalitātei nebija tik lielas nozīmes.

Viena no iespējām, kas, mūsuprāt, ir absolūti nepieciešama, ir diferenciālis ar ierobežotu slīdēšanu. Tas ir nedaudz dārgāks – maksā 2500 dolāru, taču ir katra centa vērts. Tas ne tikai padara intensīvu braukšanu aizraujošāku, ļaujot veikt “burnoutus” un labākus sānslīdes manevrus, bet arī nodrošina lielāku drošību. Kā man liktenis lika, mana pirmā brauciena ar mūsu M240i testeri notika pa Garden State Parkway vissmagākajā vētrā un lietū, kādā jebkad esmu braucis. Redzamība uz priekšu bija aptuveni sešas pēdas, pirms skats pārvērtās miglas, mākoņu un lietus sienā. Tipiskā Ņūdžersijas satiksmē. Tas bija murgs. Visu šo laiku man bija gatavībā 369 ZS griezes moments, aizmugurējo riteņu piedziņa un ārkārtīgi agresīvas vasaras riepas, kas slapjā laikā ir diezgan pretīgas. Tāpēc šis diferenciālis ar ierobežotu slīdēšanu patiešām noturēja aizmugurējo daļu uz vietas un drošībā.

Taču tā patiešām sevi attaisnoja pēc tam, kad biju atgriezies mājās, lietus bija beidzies un uzspīdēja saule. Uz mitrā asfalta M240i spēja veikt dažas ļoti jautras slīdēšanas kustības, vienlaikus jūtoties pilnīgi kontrolējams. Šis aizmugurējais diferenciālis ir obligāta opcija.

Ne velti fani 2. sēriju uzskata par pagātnes 3. sēriju. Tās balstiekārta, braukšanas kvalitāte un vadāmība atgādina vecākās 3. sērijas modeļus. BMW M240i ir tāds vieglums, kas man atgādina E46 Coupe. Mēs izmēģinājām M240i, izbraukājot visus iespējamos līkumainos ceļus un dodot tam visu, kas bija mūsu spēkos. Pārsvarā M240i reaģēja labi un ļāva izbaudīt dažus patiesi patīkamus, smaidu raisošus brīžus. Tomēr bija dažas vietas, kurās, mūsuprāt, M240i nedaudz krita.

Tās stūrēšana joprojām ir neskaidra. Es neesmu no tiem, kas pārāk daudz sūdzas par stūres vadības sajūtu vai tās trūkumu mūsdienu sporta automobiļos. Es saprotu nozares virzienu, un, kamēr vien stūres mehānisms ir precīzs un ļauj man novietot automašīnu tieši tur, kur es vēlos, es esmu apmierināts. Tomēr M240i stūre ir pilnīgi atvienota. Tas ir ļoti ass un ļoti precīzs, taču dažkārt var radīt mazliet paviršu sajūtu, jo tas neko daudz nepasaka par to, ko dara priekšējā daļa. Tāpēc uz ne tik ideāla ceļa seguma, to stumjot, tas nerada tik lielu pārliecību. Tas ir vienīgais mīnuss, ja es esmu godīgs, automašīnai, kuru ir patīkami vadīt.

Piekare meistarīgi nodrošina savienojuma un stabilitātes sajūtu, vienlaikus nodrošinot pietiekamu komfortu ikdienas braukšanai. Uz patiešām raupja seguma tā var būt mazliet šķelmīga, un tā var sasisties uz patiešām lielām bedrēm, taču lielākoties balstiekārta ir vecās skolas laikmeta kombinācija, kas nodrošina atbilstību un saķeri, kā mēs esam pieraduši pie BMW automašīnām. Uz laba seguma tā ir gandrīz elastīga. Tajā pašā laikā virsbūves sānslīdes ir nelielas, iespaidīga izveicība un fantastisks līdzsvars. 2. sērijas šasija ir viegli labākā savā klasē, tai tikai nedaudz jāuzlabo stūres mehānisms, ja tā vēlas kļūt par īstu autovadītāja auto. Tas noved mani pie jautājuma, vai pirkt šo vai M2.

Mums bija jautri ar BMW M240i, patiešām bija. Taču mēs vienmēr vēlējāmies no tā nedaudz vairāk, runājot par autovadītāja iesaistīšanos. Tomēr M240i to kompensē ar to, ka ir lielisks ikdienas autovadītājs. Lai gan tas nav skalpeļa asuma autovadītāja auto, kāds ir M2, tas ir komfortablāks nekā M2 un ikdienā dzīvīgāks. Tas ir arī klusāks iekšpusē, un uz šosejas, braucot ar sesto pārnesumu, tas tik ļoti nedreb. Tas ir labāks auto, ar kuru dzīvot ikdienā.

Tātad, ja jūs jautājat: “Kas liktu klientam iegādāties BMW M240i (īpaši tādu, kas ir aprīkots ar tādiem labumiem kā mūsu), nevis M2 par to pašu naudu?”, atbilde ir kompromiss. BMW M240i ir automobilis, ko pērkat, ja vēlaties kaut ko pienācīgi ātru, kas ir lieliski vadāms un izskatās patiešām labi, bet vienlaikus ir arī ērts, grezns un kluss, kad to vēlaties. Tas ir sporta automobilis, ar kuru varat doties uz patīkamām vakariņām, neizskatoties pēc huligāna, bet pa ceļam uz mājām izbraukt dažus kanjonu ceļus.

BMW M240i nav ideāls automobilis. Tā stūres iekārta ir nejutīga, un tas ir dārgs, taču, ja vēlaties 80 procentus no M2 veiktspējas un esat gatavs nomainīt daļu no šī automobiļa BMW M asuma pret papildu komfortu un ikdienas lietojamību, ir grūti meklēt citu auto kā vien BMW M240i. Un, ja jūs izvēlaties kādu no M Performance aprīkojuma komplektiem, kas bija mūsu testa automobilim, jūs iegūsiet labāko no abām pasaulēm. Vai jums vajadzētu iegādāties šo, nevis M2? Tas, godīgi sakot, ir atkarīgs no jums, bet mēs varam teikt, ka tas ir velnišķīgi labs kompromiss.

2019 BMW M240i apskats

Ārējā pievilcība – 9
Interjera kvalitāte – 8
Vadības sistēmas atgriezeniskā saite – 7
Veiktspēja – 9
Apstrāde – 8
BMWness/Ultimate Driving Machine – 8
Cenas punkts – 7

8

BMW M240i nav ideāls automobilis. Taču, ja vēlaties 80 procentus no M2 veiktspējas un esat gatavs iemainīt BMW M asumu pret komfortu un lietošanas ērtībām, ir grūti meklēt kaut ko citu kā BMW M240i.

Jānis Liepiņš

Kopš 2012. gada esmu pētījis, tulkojis, apstrādājis un rakstījis rakstus par BMW koncernu, kurā ietilpst BMW, Mini un Rolls-Royce automobiļi. Man patīk BMW un viss, kas ar tiem ir saistīts.

Rate author
BMWBLOG
Pievieno komentāru